اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره عملیات هوانوردی فرودگاه گیلان خبر داد:

آمادگی فرودگاه رشت برای مانور طرح اضطراری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره عملیات هوانوردی فرودگاه گیلان از آمادگی این فرودگاه برای برگزاری مانور طرح اضطراری خبر داد.

آمادگی فرودگاه رشت برای مانور طرح اضطراری
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جعفر منفردی بعد از ظهر امروز در جلسه آمادگی فرودگاه رشت در مدیریت بحران از جمله سوانح هوایی، اظهار داشت: این جلسه برای پنجمین بار متوالی در سال جاری برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: فرودگاه‌ها در مواقع بحران از جمله اماکنی هستند که می‌توانند بسترهای لازم را برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مردم فراهم کنند و این امر مستلزم نگاه ویژه به فرودگاه‌ها از طرف مسئولان و آمادگی فرودگاه‌ها در مواقع بحران است که فرودگاه سردار جنگل رشت از این قاعده مستثنی نیست.
رئیس اداره عملیات هوانوردی فرودگاه رشت، افزود: امسال برای چندمین بار متوالی جلسات رومیزی برای هماهنگی بیشتر بین واحدها و ارگان‌های مربوطه در مدیریت سوانح هوایی و انجام مانور دوسالانه طرح اضطراری در فرودگاه رشت تشکیل شده است.
وی با اشاره به مانور طرح اضطراری اشاره کرد و اذعان داشت: این مانور برای آمادگی هر چه بیشتر نیروهای عملیاتی و ستادی فرودگاه رشت و همچنین بررسی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های امداد رسان و امنیتی انجام می‌شود و بر اساس دستورالعمل‌های ایکائو این اقدام صورت می‌گیرد.
منفردی با بیان اینکه مدیریت، ایمنی فرودگاه رشت را نیز به عهده دارد، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیریت بحران استانداری گیلان که متولی هر بحران در استان است در جلسات هماهنگی از فرودگاه رشت دعوت کند و با نگاه ویژه به نقش فرودگاه رشت در مواقع بحران استان از جمله سوانح هوایی هماهنگی لازم را به وجود آورد و در جلسات و مانورهای فرودگاه سردار جنگل حضور جدی و فعال داشته باشد.
وی درباره نقش روابط عمومی فرودگاه برای مدیریت افکار عمومی در مواقع بروز سوانح هوایی یادآور شد: طبق دستورالعمل‌ها، روابط عمومی فرودگاه در سوانح هوایی باید با هماهنگی مدیر کل و حراست فرودگاه اطلاع‌رسانی درست را به رسانه‌ها انجام دهد و از هر گونه گمانه‌زنی‌ها و تشویش اذهان عمومی به شدت جلوگیری کند و از ورود افراد و رسانه‌ها به مباحث تخصصی هوانوردی بدون مدرک و سند جلوگیری کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول