اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار خرم‌دره تاکید کرد:

لزوم همکاری مردم با مسئولان طرح سرشماری

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار خرم‌دره بر لزوم همکاری مردم با مسئولان امر سرشماری تاکید کرد.

لزوم همکاری مردم با مسئولان طرح سرشماری
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، مرتضی بنیادی عصر امروز در حاشیه بازدید از نحوه اجرای سرشماری نفوس و مسکن در خرم‌دره، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه سرشماری تا بیست و دوم آبان ماه ادامه دارد، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح دسترسی به اطلاعات و آمار است که در این طرح هر چقدر آمار دقیق باشد به همان اندازه امکان برنامه‌ریزی در سطح کلان آسان‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری و انتخاب ماه آبان برای اجرای طرح سرشماری خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب و برگزاری اجرای این طرح در آبان ماه به این دلیل است که بیشتر مردم و خانواده‌ها در این ماه در محل سکونت خود حضور دارند و امکان دسترسی و استخراج آمار آسان‌تر است.
معاون فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به کاهش اجرای طرح سرشماری از 10 سال به پنج سال تصریح کرد: با توجه به سرعت توسعه کشور در ابعاد مختلف اجتماعی‌، فرهنگی و اقتصادی این طرح از 10 سال به پنج سال کاهش پیدا کرد.
وی افزود: این امر مسئولان و برنامه‌ریزان را بر آن داشت که با این کاهش فاصله اطلاعات دقیق‌تری از میزان نفوس و مسکن منطقه‌ای و استانی در کشور داشته باشند تا بتوانند بر اساس داشته‌ها برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند.
بنیادی با تاکید بر لزوم همکاری خانواده‌ها با ماموران سرشماری ابراز داشت: از خانواده‌ها خواستاریم که با همکاری صمیمانه خود با ماموران سرشماری و ارائه آمار دقیق مسئولان را در توسعه کشور یار و یاور باشند.
وی با برشمردن ویژگی‌ها و مزیت‌های برنامه‌ریزی نفوس و مسکن گفت: بدون شک یکی از مزیت‌های مهم سرشماری افزایش و تغییر در تعداد اعضای شوراهای اسلامی است که اگر سرشماری نفوس و مسکن در سطح شهرستان با دقت انجام شود در افزایش تعداد اعضای شوراهای اسلامی و همچنین در اختصاص بودجه و اعتبارهای شهرستان تاثیر‌گذار خواهد بود.
معاون فرماندار خرم‌دره افزود: در صورت عدم حضور سایر اعضای خانوار در منزل، فرد حاضر شناسنامه و کارت ملی و کد پستی سایر افراد را در دسترس داشته باشد تا آمارگیری به سهولت انجام شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول