اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دوره‏های آموزشی جواهرسازی؛

2 تن سنگ قیمتی در کشور خریداری شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدی توزیعی طلا، جواهر و نقره کشور از خرید نزدیک به دو تن سنگ قیمتی برای برگزاری دوره‏های آموزشی جواهرسازی در رودهن خبر داد.

2 تن سنگ قیمتی در کشور خریداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، رحیم پرنیا عصر امروز در آیین گشایش نخستین جلسه از دوره‏های آموزشی ساخت طلا، جواهر و سنگ‏های زینتی در شهر طلا و جواهر رودهن که با حضور نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، کارشناسان حوزه طلا و جواهر کشور و جمعی دیگر از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: این دو تن سنگ از نوع سنگ‏های "راس" انتخاب شده‏اند.
وی ادامه داد: راس، همان سنگی است که فعالان در عرصه صنعت ساخت طلا، جواهر و سنگ‏های قیمتی با استفاده از آن به خلق آثار هنری فاخر می‏پردازند.
پرنیا پیرامون نحوه ارائه آموزش‏های لازم به متقاضیان طرح فراگیری صنعت جواهرسازی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در توسعه صنعت جواهرسازی، ارائه آموزش‏های لازم به کارآموزان است.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدی توزیعی طلا، جواهر و نقره کشور تصریح کرد: از این رو، آموزش‏های مورد نیاز به دو صورت تئوری در وهله نخست و عملی در ادامه این اقدام به کارآموزان ارائه خواهد شد.
وی فراگیری قواعد فنی در مراکز کارگاهی را مهم‏ترین بخش آموزش صنعت جواهرسازی خواند و افزود: در دوره‏های تئوری مباحثی نظیر مدیریت و شناخت انواع و اقسام تجهیزات فنی و سنگ‏های مورد استفاده به هنرجویان آموخته می‏شود.
پرنیا ادامه داد: کارآموزان دوره‏های آموزشی جواهرسازی که پس از فراگیری به کار مشغول می‏شوند، باید در کسب مهارت‏های فنی اهتمامی ویژه داشته باشند.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدی توزیعی طلا، جواهر و نقره کشور خواستار افزایش شرکت‏کنندگان در این دوره‏های آموزشی شد و گفت: بدون تردید، برگزاری دوره‏های آموزشی برای متولیان امر موضوعی هزینه‏بر است.
وی تصریح کرد: از این رو، خواسته مجموعه صنف طلا و جواهر استان تهران شرکت نفرات بیشتری در دوره‏های آموزشی جواهرسازی در سایه توسعه امور تبلیغاتی است.
پرنیا از امکان اخذ هزینه در دوره‏های آموزشی جواهرسازی خبر داد و افزود: ممکن است برای تامین بخشی از هزینه‏های آموزشی وجهی از متقاضیان دریافت شود.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدی توزیعی طلا، جواهر و نقره کشور ادامه داد: تمام سعی مجموعه صنف طلا و جواهر استان تهران، برگزاری این دوره‏های آموزشی به صورت رایگان در رودهن است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول