اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد:

سرمایه‌گذاری 2300 میلیارد ریالی منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از سرمایه‌گذاری 2 هزار و 300 میلیارد ریالی در این منطقه در هفت ماهه گذشته امسال خبر داد.

سرمایه‌گذاری 2300 میلیارد ریالی منطقه آزاد انزلی
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی به وضعیت سرمایه‌گذاری و صدور مجوز در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در هفت ماهه گذشته امسال مجوز 71 پروژه سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی با میزان اشتغالزایی بالغ بر 2 هزار نفر در منطقه آزاد انزلی صادر شده است.
وی مجموع سرمایه‌های ثابت و اولیه مجوزهای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی صادر شده در منطقه آزاد انزلی را رقمی حدود 2 هزار و 300 میلیارد ریال در مدت مذکور عنوان کرد.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی درباره نوع گرایش مجوزهای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی صادر شده در منطقه آزاد انزلی اذعان داشت: عمده حوزه‌های فعالیت‌های مجوزهای صادر شده در زمینه‌های تولیدی، خدماتی، بازرگانی و صنعتی است.
وی تعداد مجوز پروژه‌های سرمایه‌گذاری صادر شده 16 عدد و میزان مجوز فعالیت‌های اقتصادی را نیز 55 عدد اعلام کرد و گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گردشگری، تکنولوژی‌‌ های‌تک، صنایع غذایی، تجهیزات و ادوات پزشکی و کمک پزشکی، صنایع ساختمانی، چوبی، سلولزی، تجهیزات الکترونیک و ایمنی است.
بهمنی افزود: از تعداد 55 مجوز فعالیت اقتصادی در مدت هفت ماهه گذشته، دو مورد در حوزه صنعت، 41 عدد در زمینه بازرگانی و 12 عدد نیز خدماتی بوده است.
به گفته وی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف 100 درصد، اعطای معافیت مالیاتی 20 ساله به فعالان اقتصادی محدوده منطقه آزاد انزلی، امکان ورود اتباع خارجی مانند نیروهای متخصص از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز به منطقه آزاد بدون نیاز به روادید قبلی، امکان اجاره زمین به سرمایه‌گذاران خارجی به همرا معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای مواد اولیه برای تولیدکنندگان در محدوده منطقه از مهم‌ترین مزایای قانونی سرمایه‌گذاری در محدوده این منطقه است.
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی درباره ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ابراز داشت: نزدیکی به پایتخت کشور و مراکز صنعتی اقتصادی داخلی و بازار کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، دارا بودن مزیت‌ها و ظرفیت‌های ترانزیتی و حمل و نقل در بخش‌های حمل و نقل ریلی، دریایی و جاده‌ای، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال‌-جنوب «کریدور ترانزیتی که مسیر جنوب آسیا و آسیای جنوب شرقی را به شمال اروپا و اروپای شرقی از نظر زمانی و هزینه‌ای به ترتیب 30 و 40 درصد کاهش می‌دهد»، فعالیت قریب‌الوقوع بورس کالای این منطقه و مرکز نمایشگاهی بین‌المللی در حال ساخت در منطقه آزاد انزلی علاوه بر مزایای قانونی توان سودآوری و بهره‌وری سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه را مضاعف می‌کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول