اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

منطقه آزاد ارس مشکل مدیریتی ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی از اجرای وظایف قانونی مدیر عامل دستگیر شده منطقه آزاد ارس توسط هیئت مدیره این منطقه خبر داد و گفت: در حال حاضر منطقه آزاد ارس مشکل مدیریتی ندارد.

منطقه آزاد ارس مشکل مدیریتی ندارد
احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس ضمن ابراز بی‌اطلاعی از وجود مشکل به علت نبود مدیرعامل در بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور برای پیمانکاران و سرمایه‌گذاران در این منطقه اظهار داشت: وظایف مدیرعامل سابق منطقه آزاد ارس با اعطای حق امضا به آنها همچنان در حال انجام بوده و مشکلی گزارش نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت ارشد استان در صدد معرفی مدیرعامل جدید برای این منطقه است یا نه، افزود: قطعا این موضوع در حال پیگیری است و افرادی برای بر عهده گرفتن این مسئولیت در حال بررسی هستند که در صورت حصول نتیجه اعلام می‌شود.
پنج ماه از مراسم معارفه علیرضا مقیمی به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد ارس نگذشته بود که رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی تیر امسال در گفت‌وگو با فارس خبر دستگیری وی را توسط مجتمع قضایی کارمندان دولت به اتهام مسائل مالی اعلام کرد.
از این تاریخ به بعد با توجه به گسترش حوزه منطقه آزاد ارس این منطقه توسط هیئت مدیره اداره می‌شود و تا به امروز منطقه آزاد ارس بدون مدیرعامل است.
پیش از این نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اعلام کرده بودند که نبود مدیر عامل منطقه آزاد ارس موجب مشکلاتی از جمله فرار سرمایه و سرمایه‌گذار این منطقه را تهدید می‌کند.
به طوری که ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تعلل در معرفی مدیر عامل منطقه آزاد ارس قابل پذیرش نیست.
وی از عدم تعیین جایگزین برای مدیر عامل منطقه آزاد ارس انتقاد کرده و اظهار داشته بود: حدود چهار ماه است منطقه آزاد ارس بعد از دستگیری مدیرعامل آن در بلاتکلیفی به سر می‌برد و برنامه‌ها و فعالیت این منطقه مهم مسکوت مانده که خسارت وارده از این بابت جبران‌ناپذیر است.
نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرار سرمایه و سرمایه‌گذار از منطقه آزاد ارس در شرایط فعلی این منطقه را تهدید می‌کند، گفت: نبود تصمیم‌گیر نهایی و مدیر برای ریاست منطقه آزاد ارس موجب نگرانی سرمایه‌گذاران و به خطر افتادن سرمایه آنان شده است.
فتحی‌پور تصریح کرد: انتقادها کاملاً در این سهل‌انگاری وارده بوده و تذکرات هم داده شده و خواهان آن هستیم که هر چه زودتر فردی که دارای صلاحیت لازم برای این پست است، جایگزین شود.
نماینده مردم و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز اختلافات را مانع اصلی انتخاب مدیر عامل منطقه آزاد ارس دانست و تصریح کرده بود: متاسفانه با بروز مشکلات در این منطقه و دستگیری مدیر عامل تازه معرفی شده و به دنبال آن تعلل در معرفی جایگزین مناسب، ضرر و زیان‌های زیادی به این منطقه وارد شد که سرمایه‌گذاری را به نابودی کشید.
وی، با مقصر دانستن دولت در تعلل معرفی جایگزین گفت: دولت با این عملکرد خود نشان داد بر خلاف ادعاهایی که می‌کند نسبت به توسعه اقتصادی و بیکاری بی‌توجه بوده و گوشش به حرفی بدهکار نیست.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس از تعلل متولیان در انتصاب مدیر عامل منطقه آزاد ارس اظهار تاسف کرد.
محمدحسین فرهنگی، در زمینه عدم انتصاب مدیر عامل منطقه آزاد ارس و به درازا کشیدن این امر اظهار داشت: منطقه آزاد ارس در محدود وظایف دستگاه اجرایی است و این مسئولان اجرایی استان هستند که باید پیگیر ماجرا باشند تا هر چه زودتر این مشکل حل شود، اما جای تاسف است که هنوز کار مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: باعث تاسف است برای مجموعه‌ای که مسئولیت مناطق را به عهده گرفته و دبیرخانه هم ایجاد کرده و باید پیش از این احساس مسئولیت کند و این قدر تعلل نکند.
منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس در شمال‌غربی کشورمان در استان آذربایجان‌شرقی و در منطقه مرزی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده و با 51هزار هکتار وسعت بزرگ‌ترین منطقه آزاد ایران است.
این منطقه هم اکنون در چهار لکه در محدوده شهرستان‌های خداآفرین و جلفا فعالیت کرده و بخش اصلی آن در شهرستان جلفا 20هزار و 500 هکتار وسعت دارد و شرکت‌های خدماتی، عمرانی، تولیدی و بازرگانی و پولی بانکی در این منطقه مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول