اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی 89 - 90 صورت گرفت؛

تولید 52 هزار تن گندم و جو در چالدران

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: در سال زراعی 89 - 90 بیش از 52 هزار تن گندم و جو توسط کشاورزان این شهرستان تولید شد.

تولید 52 هزار تن گندم و جو در چالدران
جعفر حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چالدران اظهار داشت: فعالیت کشاورزان این شهرستان در ارتباط با تولید انواع محصول زراعی به ویژه جو و گندم مطلوب ارزیابی می‌شود که برای توسعه عملکرد آنها باید نسبت به توزیع بذر مناسب و تامین تجهیزات لازم اقدام شود.
وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی قطب کشاورزی محسوب می‌‌شود چالدران هم بیش از  38هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد که 28 هزار هکتار آن آب و بقیه دیم است و در این اراضی کشاورزان نسبت به کشت انواع محصول اقدام می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه بذر مورد نیاز بین فعالان صنعت کشاورزی توزیع شده است، گفت: با توجه به میزان بذر  توزیع شده و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، پیش‌بینی می‌شود سال زراعی جدید بیش از 50 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چالدران توزیع شود.
حسینی ادامه داد: تا پایان فصل کاشت پاییزه تاکنون حدود 100 تن بذر اصلاح شده و 15 تن بذر جو مورد استفاده در اراضی آبی و دیم نیز بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است تا به موازات سایر مناطق استان در راستای تولید انواع محصول اقدامات خود را آغاز کنند.
وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 180 تن بذر اصلاح شده و 15 تن بذر جو بین کشاورزان چالدران توزیع شد به همین دلیل در حوزه کشت و برداشت انواع محصول عملکرد خوبی از فعالان این عرصه به منصه ظهور رسید.
حسینی با اشاره به این که بذر به عنوان اولین و مهم‌ترین فاکتور در تولید محصول با کیفیت است، افزود: در سال جاری بذرهای جدیدی مانند فین‌کانگ، اوگوتا، سرداری 39 و سرداری 101 بین کشاورزان توزیع خواهد شد که انتظار می‌رود در پایان سال زراعی جدید نتایج مطلوبی را شاهد شویم.
مدیر جهاد کشاورزی چالدران به لزوم استفاده از بذر اصلاح شده تاکید کرد و گفت: بذر اصلاح شده علاوه بر اینکه راندمان تولید را به اندازه زیادی افزایش می‌دهد منجر به این می‌شود محصول به عمل آمده در برابر انواع امراض و آفت‌های گیاهی مصون بماند و به دنبال آن میزان خسارات وارده هنگام شیوع این قبیل مشکلات و خشکسالی‌ها تا اندازه زیادی کاهش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول