اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خدمات شهری منطقه 9 شهرداری مشهد خبر داد:

استفاده تحقیقاتی از نژادهای برتر سگ‌های ولگرد در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس خدمات شهری منطقه 9 شهرداری مشهد گفت: سگ‌های ولگردی که از سطح منطقه جمع‌آوری می‌شوند برای تحقیقات، نژادیابی و تکثیر به مراکز مجاز ارائه می‌شوند.

استفاده تحقیقاتی از نژادهای برتر سگ‌های ولگرد در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه 9 شهرداری مشهد، فرهاد ذبیحی با بیان اینکه سگ‌های ولگردی که از سطح منطقه جمع‌آوری می‌شوند برای تحقیقات، نژادیابی و تکثیر به مراکز مجاز ارائه می‌شوند، اظهار داشت: روزانه سه تا چهار قلاده سگ در سطح این منطقه جمع آوری می‌شود که در دو سال اخیر بالغ بر هزار قلاده سگ جمع‌آوری شده است.
وی ادامه داد: این سگ‌ها پس از جمع آوری توسط اداره دام پزشکی استان نژادیابی شده و نژاد سگ‌های نگهبان و اصیل برای تکثیر و کارهای تحقیقاتی نگهداری می‌شوند و مابقی به روش مرگ آسان و ترحم آمیز معدوم می‌شوند.
ذبیحی هم مرزبودن منطقه 9 شهرداری با شهرستان ییلاقی طرقبه شاندیز را دلیل اصلی ورود این سگ‌ها دانست و تصریح کرد: وجود سگ‌های ولگرد در منطقه علاوه بر ناامنی، سبب رشد و تکثیر بیماری‌های سالک و و دیگر بیماری‌های واگیردار می‌شود.
وی افزود: در دو سال گذشته بالغ بر یک هزار قلاده سگ جمع‌آوری شده که جمع‌آوری هر قلاده سگ 20 هزار تومان برای شهرداری هزینه دارد.
ذبیحی از هزینه سالانه 200 میلیون تومان در بخش‌هایی همچون سد معبر و جمع آوری دام‌ها، داربست ماشین‌های اسقاطی و متکدیان در منطقه خبر داد و گفت: ماهیانه حدود شش تا هفت متکدی از سطح منطقه جمع‌آوری می‌شوند و به خانه سبز یا بهزیستی تحویل داده می‌شود.
رئیس خدمات شهری منطقه 9 شهرداری مشهد ضمن تقدیر از همکاری مردم منطقه گفت: مردم می‌تواند با سامانه پیامک 3000880009 انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان به شهرداری منطقه 9 ارسال کند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول