اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری:

10 شطرنج باز چهارمحال و بختیاری درجه ریتینگ گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری گفت: 10 شطرنج باز این استان موفق به دریافت درجه ریتینگ شدند.

10 شطرنج باز چهارمحال و بختیاری درجه ریتینگ گرفتند
فاطمه آقابابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 2 هزار ورزشکار در رشته ورزشی شطرنج‌ در این استان مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: ورزشکاران این استان از استعداد و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند که در صورت تأمین امکانات و فراهم سازی بسترهای لازم شاهد حضور قدرتمند این ورزشکاران در سطح ملی خواهیم بود.
آقابابایی علت عدم حضور شطرنج‌بازان این استان در تیم ملی با وجود برخورداری از استعدادهای بی‌شمار را رکود شطرنج این استان در چند سال گذشته عنوان کرد و گفت: در چند سال گذشته شطرنج این استان دچار رکود شده بود که با پیگیری مسئولان هیئت در سال‌جاری برنامه‌های مختلفی ویژه شطرنج‎بازان این استان اجرا شد که در تقویت سطح شطرنج این استان بسیار موثر بود.
رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با اجرای برنامه‌‌ریزی‌های مدون در سال‌جاری 10 شطرنج باز این استان موفق به دریافت درجه ریتینگ شدند.
وی با بیان اینکه قدرت هر شطرنج باز با امتیازی موسوم به ریتینگ به انگلیسی مشخص می‌شود، گفت: این عدد بر اساس بازی‌های رسمی انجام شده هر بازیکن تعیین می‌شود و هر سه ماه یکبار توسط فیده منتشر می‌شود.
آقابابایی اضافه کرد: هر چه این عدد بیشتر باشد نشان دهنده آنست که شطرنج باز قویتر است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ تیمی از این استان در مسابقات لیگ برتر حضور ندارد، گفت: در این استان در سطح لیگ یک و دو دو تیم در بخش آقایان و خانم‌ها فعال است که به‌صورت متمرکز مسابقات استانی این تیم‌ها برگزار می‎شود.
رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهم‌ترین مشکلات فراروی هیئت شطرنج این استان، گفت: کمبود داور و مربی، نداشتن سالن اختصاصی در شهرستان‌های استان از مهم‌ترین این مشکلات ورزشی است.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این هیئت به‌منظور ارتقای سطح ورزش شطرنج در این استان، اذعان داشت: برگزاری سه دوره آموزشی ویژه داوران و مربی در سطح استان با حضور 100 داور و مربی، اختصاص گرفتن یک قطعه زمین برای احداث سالن اختصاصی شطرنج ویژه شطرنج‌بازان استان از جمله این برنامه‌ها به‎شمار می‏رود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول