اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمبود فضای آموزشی و ترک تحصیل دانش‌آموزان؛

دانش‌آموزان قلعه‌گنجی در سردرگمی به سر می‌برند

خبرگزاری فارس: با گذشت 40 روز از آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان قلعه‌گنجی به دلیل کمبود فضای آموزشی در سردرگمی به سر می‌برند.

دانش‌آموزان قلعه‌گنجی در سردرگمی به سر می‌برند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، به علت نبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه و عدم پذیرش دانش‌آموزان دختر در مدرسه شبانه‌روزی چاه دادخدا، با گذشت 40 روز از سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان این روستا هنوز سر کلاس نرفته‌اند.
نبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه دانش‌آموزان روستای سلمانیه را با مشکلات روبه‌رو کرده است،
این در حالیست که سال گذشته این دانش‌آموزان در مدرسه شبانه‌روزی چاه دادخدا پذیرش شده و مشغول به تحصیل بودند.
عباس درویشی عضو شورای روستای سلمانیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: در سال جاری در روستای صولان که مسافت بیش از 10 کیلومتر تا سلمانیه دارد، یک دبیرستان تازه تاسیس دایر است اما به دلیل نداشتن سرویس ایاب و ذهاب قادر به رفتن به صولان نیستند و اکنون این دانش‌آموزان بلاتکلیف هستند.
همچنین چند نفر از والدین دانش‌آموزان عنوان کردند: تاکنون در ارتباط با ایجاد مجتمع آموزشی در مقطع متوسطه برای ادامه تحصیل فرزندان ما در این روستا کاری انجام نشده و این موجب شده هر ساله دانش‌آموزان با مشکلاتی از قبیل ترک تحصیل مواجه شوند.
چند نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه گفتند: سال گذشته در مدرسه شبانه‌روزی چاه دادخدا ما را پذیرش کردند و مشغول به تحصیل بودیم اما در سال جاری اول سال ما را پذیرش کردند و مبلغ 10 هزار تومان از ما گرفته شد که با گذشت 10 روز از مهر ماه مسئولان ما را به مدرسه راه ندادند.
تعدادی از دانش‌آموزان درباره مشکلات خود به خبرنگار فارس در قلعه‌گنج گفتند: مسئولان مدرسه  عنوان کردند نبود جا و مکان برای اسکان، نداشتن سرانه برای مدرسه و کمبود فضای آموزشی نمی‌توانند دانش‌آموزان سلمانیه را در این مدرسه پذیرش کنند و اعلام کردند که باید به مدرسه تازه تاسیس صولان مراجعه کنند.
این دانش‌آموزان تصریح کردند: چند روز به مدرسه صولان مراجعه کرده‌اند اما با نیامدن سرویس به موقع و کمبود مربی در آن مدرسه روبه‌رو بوده‌اند.
خالقداد حیدری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قلعه‌گنج در زمینه مشکلات این دانش‌آموزان گفت: در دولت نهم و دهم خدمات ارزنده‌ای انجام شده و در راستای آموزش و پرورش حدود 102 پروژه که از این تعداد حدود 70 مدرسه طرح کپرزدایی و مدراس تخریبی بوده، انجام شده است.
وی با بیان اینکه در شش سال گذشته در این شهرستان پنج واحد مدرسه شبانه‌روزی بیشتر نبوده است، افزود: در دولت نهم و دهم با مساعدت مسئولان استان کرمان مجوز 14 مدرسه شبانه‌روزی صادر شده است.
حیدری در ادامه به مشکل دانش‌آموزان روستای سلمانیه پرداخت و اظهار داشت: مدرسه‌ چاه دادخدا که در حال حاضر دانش‌آموزان متوسطه در آن پذیرش شده‌اند، مدرسه شبانه‌روزی راهنمایی است.
وی افزود: به علت پراکندگی بخش چاه دادخدا و فاصله‌های دور دانش‌آموزان مجبور بودیم، دانش‌آموزان مقطع متوسطه را در این مجتمع آموزشی شبانه‌روزی راهنمایی پذیرش کنیم.
حیدری بیان کرد: در حال حاضر حدود 447 نفر در مقطع متوسطه و 200 نفر دانش‌آموز راهنمایی در یک مجتمع آموزشی در دو نوبت جداگانه مشغول به تحصیل هستند و دانش‌آموزان دبیرستان در خوابگاه شبانه‌روزی راهنمایی اسکان داده شده‌اند و با سرانه مدرسه راهنمایی به آنها خدمات داده می‌شود.
وی بیان کرد: در سال جاری در روستای صولان مجوز تأسیس یک واحد مدرسه در مقطع متوسطه با 100 نفر دانش‌آموز داده شده است که روستاهای اردوگاه، سلمانیه و مندوستی را زیر پوشش خود قرار داده است و برای دانش‌آموزان راه دور سرویس ایاب و ذهاب گذاشته شده است.
حیدری اظهار داشت: در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان روستای صولان و توابع، بیشتر دانش‌آموزان اردوگاه هستند و در روستای صولان فضای آموزشی وجود دارد اما در اردوگاه فضای آموزشی وجود ندارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش قلعه‌گنج از والدین دانش‌آموزان خواست، همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند تا مشکلات دانش‌آموزان  این روستا برطرف شود.
به گزارش فارس، روستای سلمانیه با 500 خانوار و یک‌هزار و 700 نفر جمعیت از توابع بخش چاه دادخدا در 75 کیلومتری شهرستان قلعه‌گنج قرار دارد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول