اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار زنجان خبر داد:

همگام بودن مسکن مهر با طرح تفصیلی شهر زنجان

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان گفت: یکی از فاکتورهای مهم تفاوت مسکن مهر در استان زنجان با سایر استان‌ها، همگام بودن این طرح با طرح تفصیلی شهر زنجان و در راستای تکمیل بدنه شهر است.

همگام بودن مسکن مهر با طرح تفصیلی شهر زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر موسوی شامگاه یکشنبه در ستاد جشن مسکن مهر استان زنجان، اظهار داشت: استان زنجان در مقایسه با سایر استان‌های کشور در راستای اجرای سیاست‌های کشور در زمینه مسکن مهر همواره پیشگام بوده و برنامه‌ریزی مطلوبی برای این امر دارد.
وی ادامه داد: همه پروژه‌های مسکن مهر با کار کارشناسی و مهندسی مطلوب در استان اجرایی شده و در محدوده بودن از ویژگی‌های این طرح‌ها محسوب می‌شود.
شهردار زنجان یادآور شد: در راستای تحقق سیاست‌های دولت شهرداری زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها تخفیفات ویژه‌ای را برای مسکن مهر در نظر گرفته است که اجرایی شد.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری با ارائه تخفیفات ویژه برای مسکن مهر و بافت فرسوده شهری حمایت‌های خود را از مسکن مهر در کشور انجام داده است.
موسوی یکی از فاکتورهای مهم تفاوت مسکن مهر در استان زنجان با سایر استان‌ها، همگام بودن این طرح با طرح تفصیلی شهر زنجان و در راستای تکمیل بدنه شهر است.
وی ادامه داد: زمین‌های رها شده زیادی در استان زنجان وجود دارد که به صورت حفره در سطح شهر دیده می‌شود که چهره شهر را نامطلوب جلوه می‌دهد.
شهردار زنجان با تقدیر از اجرای مطلوب مسکن مهر در زنجان، خاطرنشان کرد: پر کردن حفره‌های خالی شهر از مزایای اجرای این طرح در سطح شهر زنجان است.
وی بر ضرورت توجه به پر کردن حفره‌های شهری که در اختیارات دستگاه‌های دولتی است تاکید کرد و یادآور شد: باید ارگان‌ها و سازمان‌هایی که دارای زمین‌هایی در سطح شهر هستند تعیین تکلیف کنند.
موسوی تصریح کرد: شهرداری همه تلاش خود را راستای ارائه خدمات ویژه برای مسکن مهر در نظر گرفته و برای برگزاری مطلوب جشن خانه‌دار شدن مردم استان نیز تلاش می‌کند.
وی گفت: مسکن مهر از توفیقات استان زنجان است که با حمایت‌های استاندار زنجان محقق شده  و با این جشن یکی از نیازهای اساسی مردم برآورده می‌شود.
شهردار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در سال جاری 439 پروژه عمرانی برای شهر زنجان پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر 241 پروژه پیمانی یعنی 66 درصد اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه 86 پروژه مراحل مناقصه و بازگشایی پاکت آنها به پایان رسیده است، افزود: این پروژه‌ها در پنج نقطه شهر زنجان در حال اجرا است.
موسوی کارکرد ریالی پروژه‌های عمرانی زنجان را 217 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 36 درصد در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: برنامه‌های مختلفی را که در برنامه‌ریزی توسعه استان صورت گرفته در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.
وی بازگشایی معابر زینبیه شرقی و غربی با توجه به توافقاتی که در طرح سبزه‌میدان صورت گرفته را از دیگر فعالیت‌های شهرداری در سال جاری برشمرد و گفت: بازگشایی خیابان خواجه نصیر تا خیابان شهید مطهری صورت گرفته و این محور موازی با خیابان امام زنجان انجام می‌شود.
شهردار زنجان مطالعات ترافیکی، مطالعه و طراحی مونو ریل، نقشه‌برداری  و پیاده کردن میادین از بحث‌های توسعه شهری است که در برنامه هدایت آب‌های سطحی و کف‌سازی در طی شش ماه گذشته 1.8 دهم کیلومتر مسیر کانال‌ها برای مواقع بحرانی دیده ساماندهی شده است.
وی با اشاره اینکه در راستای برنامه حمل و نقل و بهبود امور شهری که 42 درصد بودجه عمرانی را با 87 هزار متر مربع انجام شده است، تصریح کرد: در راستای بازگشایی زینبیه شرقی سه پلاک همکاری لازم را با شهرداری ندارند که به مقامات قضایی ارسال شده است.
موسوی یادآور شد: طرح مو نو ریل زنجان با توجه به بازدیدهای صورت گرفته پس از دو ماه مطالعه در فاز طراحی و عقد قرار داد با شرکت مجری است.
وی تصریح کرد: در مطالعه و طراحی طرح سبزه‌میدان همه دیدگاه‌های معاونت عمرانی استانداری زنجان در نظر گرفته شده و در هفته آینده طرح نهایی آن ابلاغ می‌شود، تا اقدامات بعدی در این زمینه انجام شود.
شهردار زنجان تملک ضلع شرقی خیابان زینبیه شرقی را به منظور جانمایی و معوض مدارس طرح سبزه‌میدان از دیگر برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و افزود: در بهسازی ورودی شرقی شهر زنجان جدول‌گذاری به پایان رسیده و برای آغاز زیر سازی‌های آن در مرحله انتخاب پیمانکار است.
وی کاشت فضای سبز لوپ‌های آزاد راه زنجان – قزوین را از دیگر برنامه‌های شهرداری دانست و متذکر شد: لوپ شماره یک این مجموعه به پایان رسیده و لوپ شماره 2 به پیمانکار واگذار شده است.
موسوی کانال‌سازی مسیر بلوار دانشگاه آزاد اسلامی تا مقابل شماره ‌گذاری را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: زیر‌ ساخت‌های زنجان کوه و امکانات لازم برای سایر مراکز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تعمیر جداول فرسوده و جدول‌گذاری که طی دو سال گذشته به صورت مطلوب صورت نگرفته بود در حال حاضر انجام می‌شود.
شهردار زنجان احداث پارک علمی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، احداث تقاطع غیر هم‌سطح شیلات، تملک بازگشایی زینبیه شرقی و احداث کمربندی شمالی زنجان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های شهرداری برای ادامه فعالیت‌های عمرانی شهر زنجان صورت گرفته و تا پایان سال اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: نور پردازی پل حضرت ولی‌عصر (عج)، نصب المان در پیاده‌روهای جاده گاوازنگ، اصلاح هندسی در بلوار سرداران شهید، آسفالت ‌ریزی در خیابان‌ها و محلات مختلف، ساخت و پوشش کانال در برخی نقاط شهر از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری است.
موسوی افزود: اصلاح هندسی میدان ولی عصر، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری شهرک‌های مختلف، ساماندهی ورودی‌های شهر زنجان و زیر سازی در برخی نقاط زنجان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری از سوی شهرداری است.
وی اجرای عملیات عمرانی در پروژه‌های تقاطع غیر هم‌سطح امام حسین (ع)، ادامه عملیات عمرانی در زنجان کوه، تهیه و نصب پل عابر پیاده در مناطق مورد نیاز شهر زنجان، اصلاح هندسی ورودی کوی وحدت، اصلاح کانال خیابان پروین اعتصامی، جدول‌گذاری مقابل باشگاه پیام، پیاده‌رو سازی در برخی نقاط شهر زنجان، خط‌کشی معابر و تملک و تخریب مدارس برای اجرای پروژه سبزه‌میدان از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری است.
 انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول