اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری محقق می‌شود؛

افتتاح 70 هزار واحد مسکن مهر در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری بیش از 70 هزار واحد مسکن مهر در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

افتتاح  70 هزار واحد مسکن مهر در اصفهان
محمود محمودزاده در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: در مرحله نخست، 24 اردیبهشت سال جاری 22 هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: در مرحله دوم نیز 20 هزار واحد مسکن مهر در دو شهر فولادشهر اصفهان و شهرستان کاشان آماده افتتاح است که به زودی با حضور یکی از مقامات کشوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اصفهان در ادامه یادآور شد: از 20 هزار واحد مسکن مهر آماده بهره‌برداری در استان اصفهان بزرگ‌ترین آن در فولادشهر با حدود چهار هزار واحد و در شهرستان کاشان با حدود هزار و 408 واحد بوده و در سایر مناطق استان پروژه‌ها به صورت 300 یا 400 واحدی است.
وی ادامه داد: مراسم افتتاح 20 هزار واحد مسکن مهر استان در یکی از دو سایت کاشان یا فولادشهر در نظر گرفته شده به این صورت که هر یک از این دو سایت در زمان افتتاح وضعیت بهتری داشته باشند مراسم افتتاح در آنجا برگزار می‌شود.
محمودزاده در مورد احتمال حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌ها نیز گفت: تلاش بر این است که مراسم افتتاح با حضور ریاست محترم جمهور برگزار شود که البته حضور  رئیس جمهور بستگی به زمان مراسم افتتاح دارد.
وی با بیان اینکه پروژه فولادشهر در برخی از بخش‌ها از پروژه کاشان جلوتر است، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاح در کاشان منوط به تکمیل صد در صدی این پروژه در کاشان است اما در نهایت تصمیم نهایی در انتخاب یکی از این دو شهر با اداره کل مسکن و شهرسازی استان اصفهان است.
محمودزاده با اشاره به اینکه حداقل تا پایان سال حدود 30 هزار واحد دیگر می‌توانیم آماده بهره‌برداری داشته باشیم که این امر منوط به تکمیل خدمات برای این تعداد واحد است، افزود: تا پایان سال جاری حداقل 70 تا 75 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اصفهان در ادامه از احداث 160 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در حال ساخت در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 24 هزار واحد مسکن مهر روستایی و 146 هزار واحد مسکن مهر شهری است. 
محمودزاده هزینه ساخت این میزان واحد مسکن مهر در استان اصفهان را بیش از چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید توجه داشت که این رقم غیر از تأسیسات زیربنایی و روبنایی این واحدهاست و البته برای این تعداد واحد بیش از سه هزار میلیارد تومان وام و تسهیلات دولتی تقاضا شده که بخش عمده‌ای از آن دریافت شده و بقیه هزینه‌ها نیز از آورده متقاضیان مسکن مهر تأمین شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اصفهان میزان هزینه صرف شده در بخش مسکن این استان را نشانه عظمت کار مسکن مهر در استان اصفهان قلمداد کرد و گفت: با خانه‌دار شدن 160 هزار خانواده، حدود 600 هزار نفر در استان اصفهان از نعمت مسکن بهره‌مند می‌شوند. 
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول