اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی قم:

مسکن مهر بارزترین الگوی بهره‌وری در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان قم به بررسی تاثیرات متقابل پروژه مسکن مهر و بهره‌وری در کشور پرداخت و گفت: مسکن مهر بارزترین الگوی بهره‌وری در کشور است.

مسکن مهر بارزترین الگوی بهره‌وری در کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش ملی بهره‌وری در صنعت ساختمان و توسعه پایدار در شهرسازی، محمدرضا قلندر در نخستین نشست تخصصی این همایش با عنوان معماری پایدار ضمن گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری به قم اظهار کرد: امیدواریم پروژه‌های تعریف شده در این سفر به خوبی به انجام و اتمام برسد.
وی با اشاره به روند رو به رشد سازندگی استان قم اظهار امیدواری کرد: نام‌گذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی چراغ راهی برای دستیابی به نتیجه مطلوب است.
قلندر به سه سیاست کلی دولت در سال گذشته و جاری اشاره کرد و گفت: مسکن مهر، اشتغال و اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها از جمله سیاست‌هایی است که دولت دهم با جدیت پیگیری می‌کند.
وی حل مشکل مسکن و اشتغال را برطرف‌کننده قسمت اعظمی از مشکلات جامعه دانست و گفت: تحقق این امر نیازمند همراهی موضوع بهره‌وری است و خود موجب افزایش بهره‌وری در همه زمنیه‌ها می‌شود.
قلندر مسکن مهر و بهره‌وری را دو مقوله مهم و ارزشمند دانست و افزود: باید تاثیر این دو بر یکدیگر لحاظ شده و مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان تعریفی از بهره‌وری گفت: مدیریت‌، منابع انسانی و قوانین دولتی، تکنولوژی‌ها و دانش و فناوری، منابع و مواد اولیه، تاثیرات محیطی و... از عوامل موثر در بهره‌وری هستند.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی قم تاکید کرد: آموزش نیروهای متخصص و گروه‌های مدیریتی برای تدوین و برنامه‌ریزی تا نیروی کارگر ساختمانی ساده امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است‌.
قلندر با بیان اینکه بحث مسکن از سال‌ها پیش و بالاخص بعد از انقلاب دغدغه مهم افراد بوده است، افزود: در نیمه دوم سال 88 حدود 2 میلیون واحد مسکونی در سطح کشور کم داشتیم و رئیس جمهور اجرای طرح مسکن مهر به این دغدغه چند ساله پاسخ گفت.
وی پروژه مسکن مهر را حرکتی جهادگونه خواند و تصریح کرد: تمام امکانات کشور در این بخش بسیج شده و از سال 88 این پروژه به صورت ویژه‌ای در حال انجام است و 40 هزار واحد عملیاتی در حال حاضر در دست بهره‌برداری است.
قلندر افزود: بهره‌وری زمانی موفق است که به مواردی چون برنامه‌ریزی راهبردی، مدیریت، به‌کارگیری منابع به نحو مطلوب، رضایتمندی جامعه هدف، ایجاد کیفیت و رفع نیاز برای جامعه هدف توجه ویژه شود.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی در ادامه خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه با توجه به احداث بیش از نیاز مسکن مهر در قم و جدیت استاندار قم در این خصوص دغدغه‌ای در این استان در خصوص تامین مسکن نخواهیم داشت.
وی با بیان این که در حال حاضر 2 میلیون و 800 واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است؛ تاکید کرد: این میزان نیازهای انباشته شده مسکن را تا پایان سال 90 برطرف خواهد کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول