اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس پلیس فتای اصفهان:

گوشی تلفن همراه جزو بیشترین کشفیات قاچاق است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: گوشی تلفن همراه جزو بیشترین کشفیات قاچاق در کشور است که بیشتر آنها از چین وارد می‌شود.

گوشی تلفن همراه جزو بیشترین کشفیات قاچاق است
ستار خسروی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه تنوع استفاده از گوشی همراه در حال گسترش است، اظهار داشت: به دلایل مشکلات تعرفه‌ای که گوشی تلفن همراه در کشور دارد بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشفیات بار قاچاق را گوشی تلفن همراه تشکیل می‌دهد، افزود: بخش عمده قاچاق ورودی گوشی همراه از کشور چین وارد می‌شود.
رئیس پلیس فتای اصفهان با اشاره به این نکته که بار قاچاق  ارزان‌تر است، تصریح کرد: خصلت کالای قاچاق این است که از کیفیت پایین‌تری نسبت به کالای اصلی برخوردار است چون مجوز معتبر ندارد.
وی تاکید کرد: بسیاری از بار قاچاق کالا را مواردی تشکیل می‌دهد که استانداردهای لازم را رعایت نکرده‌اند.
خسروی اضافه کرد: حتی در بحث کنترل کیفیت اغلب موارد کالاهای قاچاق از مواد خطرناک ساخته شده‌اند.
وی به بحث قاچاق گوشی تلفن همراه اشاره کرد و افزود: قاچاق گوشی تلفن همراه در ایران جزو بیشترین کشفیات بار قاچاق کالا است.
رئیس پلیس فتای اصفهان همچنین قاچاق لوازم آرایش را در بیشتر موارد شامل مواردی دانست که مجوز بهداشتی را دریافت نکرده و به صورت بار قاچاق وارد کشور می‌شوند.
وی با بیان اینکه این اقلام برای همین ارزان‌تر است، بیان داشت: البته در میان بار قاچاق از جمله تلفن همراه مواردی با کیفیت بالا هم وجود دارد.
خسروی ادامه داد: گوشی تلفن همراه در حال حاضر با توجه به تعرفه‌های گمرکی که وجود دارد اگر از طریق مجاز وارد شود بسیار گران‌تر برای مصرف کننده در می‌آید.
وی با بیان اینکه در این صورت قیمت برای مصرف کننده مقرون به صرفه نیست، افزود: قاچاقچیان بیشتر به صورت قاچاق این کالاها را وارد می‌کنند.
رئیس پلیس فتاحی اصفهان اضافه کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که کالایی همانند تلفن همراه از این طریق وارد می‌شود که استفاده آن مجاز اما حمل آن غیر مجاز است.
وی با بیان اینکه دارو، لوازم آرایشی، لوازم خانگی هم جزو همین بارهای قاچاق است، ادامه داد: شهروندان مراقب خرید کالاهای الکترونیکی به خصوص تلفن همراه با کیفیت پایین باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول