اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی خبر داد:

راه‌اندازی مرکز نگهداری سالمندان آشتیان

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی از راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری سالمندان شهرستان آشتیان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز نگهداری سالمندان آشتیان
غلامرضا ونایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مرکز که یکی از بهترین و مجهزترین مراکز نگهداری سالمندان است ظرفیت پذیرش و نگهداری 50 نفر از سالمندان را دارد.
وی تصریح کرد: همچنین با کمک افراد خیر عملیات ساخت پروژه 20 واحدی مسکن آشتیان آغاز خواهد شد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی در بحث نگهداری از سالمندان افزایش مراکز شبانه‌روزی نیست، گفت: مسئولان بهزیستی بر این باورند که نگهداری معلولان و سالمندان در منزل بهترین تکریم از آنان است.
ونایی با اشاره به طرح‌های سازمان بهزیستی در زمینه توانبخشی سالمندان و معلولان خاطرنشان کرد: نگهداری سالمندان در مراکز توانبخشی و اجرای طرح ویزیت در منزل از طرح‌های مهم این سازمان در توانبخشی سالمندان و معلولان است.
این مسئول عنوان کرد: نگهداری سالمندان در منزل در نشاط و روحیه آنان بسیار موثر است، چراکه هیچ کس دلسوزتر از خود اعضای خانواده در نگهداری از افراد سالمند و معلول نیست، هرچند مددکاران در وظایف خود هیچ کوتاهی نمی‌کنند.
به گفته وی استان مرکزی جزو یکی از هفت استان پیر کشور بوده و رشد جمعیت سالمند در این استان 9.2 درصد است.
معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در بهزیستی استان مرکزی تعداد 4 هزار و 830 نفر زیر پوشش حمایت‌های سازمان قراردارند، اضافه کرد: از این تعداد 321 نفر در مراکز نگهداری اعم از شبانه‌روزی، روزانه یا ویزیت در منزل از خدمات نگهداری و آموزشی و حمایتی برخوردارند.
ونایی متذکر شد: ‌هم اکنون پنج مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه‌روزی، یک مرکز روزانه آموزش و توانبخشی و یک مرکز مراقبت در منزل وظیفه نگهداری و توانبخشی سالمندان مقیم مرکز و اجرای برنامه‌های بهداشتی، درمانی، توانبخشی و آموزشی و مراقبتی را برعهده دارند.
وی در پایان اذعان داشت: در این پنج مرکز به ترتیب 108 نفر در مرکز اراک، 33 نفر در دلیجان، هفت نفر در آشتیان و 81 نفر در تفرش‌ نگهداری می‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول