اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو سیره شهدای قم:

بیداری‌ اسلامی نشان‏ می‏دهد خون شهدا هدر نرفته است

خبرگزاری فارس: عضو سیره شهدای قم گفت: بیداری مردم منطقه و کشورهای اسلامی نشان‏ می‏دهد که خون شهدا هدر نرفته است.

بیداری‌ اسلامی نشان‏ می‏دهد خون شهدا هدر نرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌ا‏لاسلام و المسلمین محمد صادقی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای منطقه شهرک گلبرگ و ساحلی شاهرود که به همت پایگاه علی ‏ابن‏ الحسین (ع) حوزه مقاومت بسیج علی ‏ابن‏ ابیطالب سپاه شاهرود برگزار شد، در جمع خانواده شهدا، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در مسجد علی ‏ابن ‏الحسین (ع) شهرک گلبرگ شاهرود، در سخنانی یاد شهدا را گرامی داشت و روزهای شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت.
وی افزود: برپایی مجالس شهدا برای یادآوری یاد و ایثارگری شهدا و زنده کردن خاطرات آنها و تلنگر به خود و جامعه پیرامونی است که کجا می‌رویم و آیا آنچه شهدا از ما انتظار داشته‏اند را برآورده‏ایم یا نه؟ 
این استاد دانشگاه و عضو ستاد سیره شهدای استان قم در ادامه سخنان خود با اشاره به بیداری مردم منطقه و کشورهای اسلامی اضافه کرد: این جوش و خروش و این بیداری نشأت گرفته از ایستادگی ملت ایران در مقابل سلطه‏طلبان و زورگویان است و نشان از آن دارد که خون شهدای ما به هدر نرفته و سبب بیداری ملت‏های خفته جهان شده است و این خود گواهی بر شهید و شهادت و آثار آن بر پیکره اجتماع است.
صادقی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگی امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) در 9 سالگی به امامت رسید و این برای خیلی‏ها قابل هضم نبود و برای همین هم در دوران امام بیشترین مناظره‌ها و بحث‏های علمی برپا شد و امام در تمام این مناظره‏ها طرف مقابل خود را با جواب‏های مستدل مغلوب کردند و این باعث کینه شدید علیه ایشان شد.
استاد دانشگاه قم در ادامه با اشاره به شهادت امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) در سن 25 سالگی و بر اثر سم معتصم عباسی مسموم شدند و به شهادت رسیدند و در کنار جوار پدر بزرگوارشان دفن شدند و شیعیان را داغدار غم خود کردند.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به نیاز جامعه به بصیرت گفت: شناخت و آشنایی پیرامون مسائل مختلف برای هر انسانی واجب است و بصیرت داشتن در هر عصر و زمانی لازم و واجب است؛ چرا که انسان با بصیرت راه خیر را از راه شر تشخیص خواهد داد؛ اگر چه به قدر یک تار مو باشد.
در این مراسم، مداحان اهل بیت در رسای شهادت امام جواد (ع) به مدیحه‏سرایی پرداختند.
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تصاویر شهدا و ماکت‏های عملیاتی نیز در معرض دید علاقه‏مندان قرار گرفت.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول