اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

خاورمیانه و جهان اسلام در آستانه تاسیس یک حکومت فراگیر است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: خاورمیانه و جهان اسلام در آستانه تاسیس یک حکومت فراگیر نه از لحاظ جغرافیایی بلکه از نظر فرهنگ و استراتژی و همچنین باورهای اسلامی است.

خاورمیانه و جهان اسلام در آستانه تاسیس یک حکومت فراگیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌‌نژاد ظهر امروز در همایش پاسداری از حریم ریحانه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو اظهار داشت: 13 آبان ماه سالروز سه رویداد تاریخی تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است.
وی 13 آبان ماه 43 را سرآغاز دخالت مستقیم آمریکا در ایران اعلام کرد و افزود: دخالت آمریکا در امور ایران با تبعید امام آغاز شد.
استاندار زنجان دو رویداد دیگر این روز را شهادت دانش‌آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امام راحل آن را انقلاب دوم نامید برشمرد.
وی تاکید کرد: عاملیت وقوع هر سه رویداد 13 آبان ماه را آمریکا بر عهده داشته است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه تاریخ ایران پس از کودتای 28 مرداد سال 32 پر از فتنه انگیزی آمریکا بر ضد ایران است، تصریح کرد: خیانت‌های آمریکا بر ضد ایران پس از انقلاب اسلامی بسیار آشکارتر شده است.
وی با اشاره به وقوع 200 جنگ در قرن بیستم گفت: جنگ‌های قرن بیستم 200 میلیون کشته بر جای گذاشته است.
استاندار زنجان تصریح کرد: طی 50 سال گذشته 22 جنگ رخ داده است، که 50 درصد آنها بر ضد مسلمانان بوده است.
وی سلطه‌گری، توسعه‌طلبی و استثمارگری را از اهداف استراتژیک آمریکا اعلام کرد و افزود: بعد از کودتای 28 مردادماه سال 32 آمریکا بر همه ابعاد زندگی ایرانیان سلطه مطلق داشته است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها برای حضور خود در ایران حق توحش می‌گرفتند، گفت: ایران و ایرانی به عنوان یک انسان در نظر گرفته نمی‌شده است.
وی بر استفاده امنیتی از ایران توسط بلوک غرب بر ضد شرق اشاره و تاکید کرد: قوی‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در ایران بر پا شده بود.
استاندار زنجان ژاندارم منطقه بودن شاه ایران برای آمریکا را موجب یک انگیزه قوی برای مردم متدین ایران برشمرد که به واسطه آن طومار حکومت شاه و نفوذ آمریکا را در ایران در هم پیچیدند.
وی امتیازات غربی‌ها به ویژه انگلیس و آمریکا را در ایران قبل از انقلاب، موجب ایستادگی آنها در برابر انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: واضح است که آنها انقلاب ما را راحت نمی‌گذارند.
رئوفی‌نژاد با اشاره به فتنه‌های استکبار بر ضد انقلاب ایران طی 32 سال گذشته تاکید کرد: آنها به محض پیروزی انقلاب خباثت‌های خود را بر ضد ایران آغاز کردند.
وی تحمیل جنگ را بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب یکی فتنه‌های استکبار بر ضد ایران نامید.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه استکبار قبل از جنگ تحمیلی، حین جنگ و بعد از جنگ هر آنچه از دستشان بر می‌آمد برای ساقط کردن و در مرحله بعدی محصور کردن انقلاب ایران انجام داده است، افزود: استکبار در اوایل پیروزی انقلاب فکر می‌کرد، فقط ایران را از دست داده است.
وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هر آنچه داشتند پای کار آوردند تا انقلاب اسلامی را در ایران محصور کنند.
رئوفی‌نژاد با اشاره به ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی در محصور کردن انقلاب در ایران افزود: خاورمیانه در آستانه تبدیل شدن به پایگاه حکومت اسلامی است.
وی ایران را پیش قراول مقاومت در برابر استکبار جهانی برشمرد و گفت: حتی مردم کشورهای غیر اسلامی و لائیک الگوی مقاومت در برای سلطه‌گران را از ایران گرفته‌اند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه دنیا به این تحلیل رسیده است، که انقلاب اسلامی ایران جهان اسلام را بیدار کرده است.
وی با یادآوری مضمون سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در 30 سال پیش، که گفته بود مباد روزی برسد که این اسلام خفته بیدار شود، تاکید کرد: حالا این اسلام خفته بیدار شده است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به خیزش‌های رخ داده در منطقه خاورمیانه تاکید کرد: بیداری به وجود آمده در بین جوامع اسلامی با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران بوده است.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با کمک گرفتن از شیطنت‌های رسانه‌ای در صدد کتمان رابطه خیزش‌های اسلامی با انقلاب ایران هستند، افزود: این شیطنت‌ها دیری نپایید، چرا که اغلب خیزش‌ها مواضع خود را اعلام کرده‌اند که خواستار جاری شدن شریعت اسلام در کشورهای اسلامی شده‌اند.
استاندار زنجان تاکید کرد: خاورمیانه و جهان اسلام در آستانه تاسیس یک حکومت فراگیر نه از لحاظ جغرافیایی بلکه از نظر فرهنگ و استراتژی و همچنین باورهای اسلامی است.
وی خاورمیانه را به لحاظ دارا بودن جمعیت 400 میلیون نفری و همچنین دو سوم نفت دنیا یکی از با اهمیت‌‌ترین نقاط دنیا برشمرد.
رئوفی‌نژاد تاکید کرد: حفظ و تقویت موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه مهم‌ترین هدف استکبار جهانی به رهبری آمریکا است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه جهان غرب به رهبری آمریکا در صدد رو کردن بهانه‌های کهنه حقوق بشر و تروریسم برای فشار آوردن بر ایران است، افزود: آنها با استفاده از انرژی هسته سناریوی جدیدی را طراحی کرده‌اند، که به واسطه آن بر ایران فشار وارد کنند.
وی تاکید کرد: راه‌حل برون رفت از اینگونه فتنه‌ها وحدت و اطاعت از مقام معظم رهبری است.
استاندار زنجان همدلی و یک صدا بودن با مقام معظم رهبری را راز مقاومت و پیروزی ملت ایران عنوان کرد.
وی با تبریک روز نوجوان که به مناسبت شهادت شهید فهمیده نامگذاری شده است، افزود: در حال حاضر شهید فهمیده تبدیل به فرهنگ در جامعه امروزی شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول