اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

بیشترین عصبانیت استکبار از فرهنگ مقاومت ایرانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: بیشترین هراس و نگرانی استکبار از تعمیق و فرهنگ مقاومت ملت ایران است.

بیشترین عصبانیت استکبار از فرهنگ مقاومت ایرانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نمین اظهار داشت: این خون شهداست که در تاریخ دشمنان را راغب به رویارویی با اسلام و مسلمانان کرده است چرا که آنها به خوبی می‌دانند در فرهنگ ایثار و شهادت ذلت بی‌معناست.
وی به آرزوی دیرین نظام استکباری در به زیر سلطه بردن ملت‌های مسلمان و آزادیخواه اشاره کرد و افزود: امروز استکبار جهانی در تلاش است تا بتواند از طرق مختلف این قدرت و قوت جامعه اسلامی را بشکند.
امام جمعه شهرستان نمین تصریح کرد: اگر آنها به ماهیت اراده و اعتقاد مردان راستین جبهه‌های حق علیه باطل پی می‌بردند هرگز خود را به زحمت نمی‌انداختند چرا که شهدایی همچون مرحمت بالازاده و شهید فهمیده به دنیا ثابت کردند که در تعقل و بصیرت سن و سال مطرح نیست بلکه آنچه مهم است درک و فهم عمیق و متکی بر دانایی و هوشیاری است.
رحیمی یادآور شد: خون شهید است که به تمام حرکات و سکنات فرهنگی جامعه روح و جلا می‌بخشد و به یقین خداوند فضل و رحمت خود را بر طایفه‌ای نازل می‌کند که در دفاع از شرف و حیثیت خود شهادت در راه خدا را بر ماندن ذلت‌آور ترجیح دهند.
وی به زندگی ابدی شهدا در جهان آخرت با توصیه قرآن کریم به عنوان زندگی جاودانه اشاره کرد و افزود: این زندگی سرآغاز ماندن و جاودانه شدن است که همه باید در پذیرش آن پیشگام باشیم.
امام جمعه شهرستان نمین یکی از غفلت‌های امروز را تبیین نکردن درست فرهنگ ایثار و شهادت توصیف کرد و بیان داشت: همه ما وظیفه داریم در هر جایگاه و لباسی به نسل آینده این فرهنگ را مناسب و به شکل صحیح تبیین و تشریح کنیم تا مبادا آنها نسبت به ذخایر ارزشمند خود شهدا بی‌تفاوت باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرمانده سپاه نمین نیز با اشاره به برگزاری آبرومند یادواره شهدای دانش‌آموز در شهرستان نمین با محوریت مرحمت بالازاده، گفت: برگزاری این یادواره‌ها خود حرکتی موثر و ماندگار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
عظیم سرداری اضافه کرد: علاوه بر برگزاری این یادواره با همکاری خوب آموزش و پرورش از سال گذشته، شاهد اعزام کاروان راهیان نور طی سال به مناطق عملیاتی و جنوب هستیم که در این زمینه از شهرستان نمین 400 دانش‌آموز سال دوم متوسطه برای انجام تکالیف درسی خود با نام آموزش دفاعی به صورت عملی به این مناطق عزیمت کردند.
این مسئول تصریح کرد: این حرکت خود نوعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل آینده‌ساز است که امیدواریم با همراهی و همکاری آموزش و پرورش نتایج و ثمرات مناسب و مطلوبی را به دست آوریم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول