اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت:

راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار دشمن را مایوس می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت دهدشت گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار گامی دیگر در راستای مایوس کردن دشمنان برای دست کشیدن از توطئه‌های استکباری است.

راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار دشمن را مایوس می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند هر کس تقوای الهی را مراعات کند به سعادت می‌رسد.
خطیب موقت جمعه دهدشت افزود: اگر چه انسان‌ها تا حدودی ارزش‌ها را می‌فهمند و خوب و بد را درک می‌کنند ولی از شناخت همه خوبی‌ها و بدی‌ها ناتوانند و از این رو خداوند متعال کتب آسمانی را به وسیله پیامبران فرستاد تا مردم فضائل و مکارم اخلاقی را خوب بفهمند که فهم این مباحث انسان را به سعادت می‌رساند.
تقوی گفت: وقتی علوم اسلامی را انسان‌ها بفهمند به مکارم اخلاقی عمل می‌کنند و به دستورات دینی هم پایبند می شوند.
وی تاکید کرد: دانستن علوم تنها برای رسیدن به مکارم اخلاقی کافی نیست چرا که قرآن کریم می‌فرماید( انسان‌ها باید اول خودشان را به اخلاق الهی پایبند کنند و عامل به دستورات دینی شوند تا این علومی را که به‌دست می‌آورند برای آن‌ها مفید باشد چرا که اگر انسان ایمان و اخلاق نداشته باشد این علم عامل سعادت او نخواهد بود).
امام جمعه موقت دهدشت در ادامه با اشاره به شهادت امام جواد (ع) بیان کرد: امام جواد (ع) که عمر شریفش 25 سال بود از سال 195 هجری و در سن هفت سالگی به امامت رسید و 17 سال امامت کرد و در سال 220 به دستور معتصم عباسی به شهادت رسید.
خطیب جمعه موقت دهدشت با یادآوری شهادت حسین فهمیده ادامه داد: نسل جوان و نوجوان همیشه در ایثار و جوانمردی پیش قدم بودند و دشمنان اسلام در کشور‌های اسلامی توان زیادی را برای به انحراف کشیدن این نیروی عظیم به کار برده‌اند.
تقوی خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌دانند که این نیروی جوانی است که می‌تواند کشور‌ها را از بحران خارج کرده و زمینه پیشرفت را برای کشور‌ها مساعد کند و نسل جوان ما باید آگاه باشد و در توطئه‌ها و دام‌های استکباری گرفتار نشوند.
تقوی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تاکید کرد: سعادت زن و مرد مسلمان در این است که ارزش‌های الهی را رعایت کنند.
وی افزود: زندگی این بزرگان باید برای جوانان ما الگو باشد تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.
امام جمعه موقت دهدشت با قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش گفت: کار خوبی که صورت گرفته این است که در دبیرستان‌های دخترانه از معلم زن استفاده شده که این کار خوب خداپسندانه‌ای است، هر چند در موادی هم به علت به حدنصاب نرسیدن، کلاس‌ها به‌صورت مختلط برگزار می‌شود که با پیگیری مردم و تلاش مسئولان این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
خطیب جمعه دهدشت مردم را به حضور در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دعوت کرد و افزود: حضور شما در ادوار گذشته باعث بیداری امت‌های اسلامی شد و امروز در دنیا اسلام عزیز شده و ملت‌های مسلمان بیدار شده‌اند و این بیداری رعب و وحشت در دل دشمنان ایجاد کرده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول