اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد؛

برداشت 245 هزار تن انار در فارس

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال 245 هزار تن محصول انار از سطح 19 هزار و 504 هکتار زمین در این استان برداشت می‌شود.

برداشت 245 هزار تن انار در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، اسد شریفی اظهار داشت: تنوع آب و هوایی و شرایط موجود شهرستان‌های فارس مناسب پرورش و تولید انار است، به طوری که هر ساله در این استان از اواخر شهریور ماه تا اوایل آذر ماه برداشت ارقام انار صورت می‌گیرد.
شریفی افزود: استان فارس 25 درصد سطح زیر کشت باغات انار و 40 درصد میزان تولید محصول انار کشور را به خود اختصاص داده که سطح زیر کشت محصول انار در 15 شهرستان از 29 شهرستان این استان پراکنده است.
وی ارقام «رباب»، «شیرین شهوار»، «دریت» و «می‌خوش» را از مهم‌ترین ارقام انار تولیدی این استان عنوان کرد و گفت: نی‌ریز، ارسنجان، کازرون، جهرم، داراب و فسا از شهرستان‌های مهم تولید انار در فارس به شمار می‌روند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: انار فارس به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا همواره مورد توجه سایر استان‌ها بوده است، به طوری که محصول انار تولیدی این استان توسط تجار سایر استان‌ها به ویژه استان‌های یزد، مرکزی، تهران و آذربایجان خریداری و در سردخانه‌ها نگهداری و پس از بسته‌بندی مناسب به کشورهای کره جنوبی، ژاپن، چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای تازه استقلال یافته صادر می‌شود.
شریفی در بخشی دیگر از سخنان خود به تولید انار ارگانیک در فارس نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به رویکرد سازمان جهاد کشاورزی فارس در تولید محصولات سالم و ارگانیک، از دو سال پیش تاکنون انار ارگانیک در فارس تولید می‌شود که در سال گذشته 4 هزار و 800 تن انار از 300 هکتار باغ ارگانیک این استان برداشت شد.
وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری از یک‌هزار هکتار باغ ارگانیک 16 هزار تن انار ارگانیک برداشت شود.
انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول