اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

تبیین شخصیت شهیدان بهترین راه بصیرت‌افزایی جوانان است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: تبیین شخصیت و منش شهیدان انقلاب بهترین راه برای ایجاد بصیرت‌افزایی در میان جوانان است.

تبیین شخصیت شهیدان بهترین راه بصیرت‌افزایی جوانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید اکبر علیزاده ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته نوجوان در گچساران اظهار داشت: یکی از ارزش‌های مهم بشری که از دیرباز مورد توجه ادیان و ملل مختلف قرار گرفته، ایثار و شهادت است.
وی تصریح کرد: ایثار و شهادت‌طلبی در سطح وسیع در ادبیات و تاریخ و فرهنگ اساطیر ملی و مذهبی ایران دیده می شود.
فرماندار گچساران بیان داشت: با بروز جنگ تحمیلی از سوی عراق به جمهوری اسلامی، دفاع مقدس سبب رواج مفاهیم ارزشی از قبیل فرهنگ ایثار و شهادت شد و جایگاه ویژه‌ای در میان مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان یافت.
علیزاده با تأکید بر حفظ و پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس که حاصل خون صدها هزار شهید و ایثارگر است، ابراز داشت: تقویت باورهای دینی و ملی امروزه جزو اصلی‌ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می‌آید و مسئولان نهادهای فرهنگی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: معرفی و تعمیق شخصیت، منزلت، عقاید و آرمان‌های ناب شهیدان و ایثارگران در سطحی فراگیر برای همه نوجوانان و جوانان ضرورت دارد.
عالی‌ترین مقام اجرایی گچساران خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تأمین سعادت نوجوانان و گشودن افق‌های زیبای زندگی برای آن‌ها، آشنا ساختن نوجوانان با مسایل دینی و ارزشی است.
علیزاده دوران نوجوانی را با توجه به بیداری مذهبی در نوجوانان، فرصت بسیار مناسبی برای بارور ساختن اندیشه‌های صحیح و رشد متعالی افکار نوجوانان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه الگوها در تربیت، تأثیر بسیار زیادی دارد، بیان داشت: هر چقدر الگو محبوب‌تر باشد، تأثیرپذیری آن نیز بیشتر بوده و والدین و مسئولان آموزشی و تربیتی باید در آشنا کردن دانش‌آموزان با الگوهای اسلامی، انقلابی و ایثارگر دقت و تلاش بیشتری داشته باشند.
علیزاده با تأکید بر توجه والدین و مربیان به شناخت ویژگی‌ها و نیازهای نوجوانان، ابراز داشت: در جهان امروز بالاترین و بهترین تولید برای کشورهایی که بخواهند حرف اول را در دنیا داشته باشند تولید فکر نو و ایده است.
فرماندار گچساران افزود: این امر به‌خوبی ضرورت توجه به خلاقیت و پرورش آن را در کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد.
علیزاده انتخاب این هفته به عنوان هفته نوجوان را فرصت مناسبی برای ارج گذاشتن به آن‌ها دانست و بر اجرای برنامه‌های مفید، کاربردی، مؤثر و برگزاری نشست‌های آگاهی‌بخشی برای دانش‌آموزان تأکید کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول