اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حذف فیلم‎های خشونت آمیز؛

روابط اجتماعی کودکان و نوجوانان را مستحکم کنیم

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و کارگردان مستندهای کودک و نوجوان گفت: با ساخت فیلم‎های ضد خشونت و صلح طلبانه پایه‎های زندگی و روابط اجتماعی کودکان و نوجوانان را مستحکم کنیم.

روابط اجتماعی کودکان و نوجوانان را مستحکم کنیم
محمد مهدی حمیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان وسایل ارتباط جمعی را مهمترین شاخصه جامعه مدرن دانست و در مورد تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان اظهار داشت: نقش رسانه‌های تصویری نسبت به سایر رسانه‌ها برجسته‌تر است و در مقایسه با دیگر رسانه‌ها از مطلوبیت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: کودکان به‌عنوان متقاضیان جدی برنامه‌های تلویزیونی مطرح هستند و رسانه‎ها در اطلاع‌رسانی و رشد استعداد کودکان مؤثر و مفید هستند که یکی از مهمترین کارکرد این رسانه‎ها، کمک به روند فرهنگپذیری است.
این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه روانشناسان هر یک از جنبه‌ای مختلف، محتوای رسانه‌ها را مورد مطالعه قرار داده‌اند، بیان کرد: رسانه بر الگو‌های رفتاری افراد به شدت تأثیر می‌گذارد و در ارتباط با سلامت روانی و اخلاقی فرد و سازگاری وی با جامعه اثرگذار است.
وی ادامه داد: تبادل اطلاعات بدون محدودیت و قلمرو جغرافیای و فرهنگ ملت، امروز به شدت اعمال می‌شود و این مسئله در رابطه با تربیت کودکان نگرانی‌هایی را پدید آورده است.
حمیدی‌فر با بیان اینکه برنامه‎های تلویزیون تاثیرات متفاوتی بر کودکان و نوجوانان دارد،گفت: پخش یک سلسله برنامه‌های تلویزیونی ممکن است، بزهکاری را در کودکان رشد بدهد، به جای این‌ که سبب شکوفایی و رشد استعدادهای واقعی آنان شود، همچنین تقلید رفتاری و ناهنجاری از جمله دیگر تاثیرات نفی برخی برنامه‎های تلویزیونی است.
وی تاکید کرد: جلب توجه جهانی به مسئله خشونت در رسانه‌های تصویری و نقش آن در زندگی کودکان و نوجوانان، تشویق به مبارزه با خشونت و کمک به شکل‌گیری پایه‌های بهتر برای تنظیم سیاست‌های مربوط در زندگی سیاسی و اجتماعی کودکان نقش اساسی دارد.
این نویسنده و مستندساز در مورد محورهای اصلی که فیلمسازان و برنامه‌سازان باید در مورد فیلم کودک و نوجوان بر عهده گیرند، تصریح کرد: پژوهش‌های جدی در زمینه کودکان و برنامه‌های خشونت‌آمیز در رسانه‌های تصویری، دسترسی کودکان به رسانه‌های گروهی و بهره‌برداری آنان از این رسانه‌ها، دوره‌های آموزشی و مطالعاتی در زمینه کودکان و رسانه‌ها، جایگزین‌های مثبت برای خشونت رسانه‌ای، تدابیر و فعالیت‌هایی که با هدف محدود کودکان خشونت نامعقول از طریق رسانه‌ها صورت می‌پذیرد از جمله برنامه‎هایی است که رسانه‎ها باید آن را مورد توجه قرار دهند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول