اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری؛

تعهد همدان تخریب و بازسازی 22 مسجد است

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: از 58 مسجدی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری تعهد کرده، 22 باب سهمیه شهرستان همدان است.

تعهد همدان تخریب و بازسازی 22 مسجد است
حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از جمله برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در سال جاری ساخت و تجهیز مسجد است، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در سال جاری 58 مسجد را تعهد تخریب و بازسازی دارد.
وی افزود: اولویت تخریب و بازسازی مسجد در استان به مناطق محروم و دور از دست و در مناطقی است که با وجود جمعیت زیاد، مسجد کوچکی دارد که اینگونه مساجد باید شناسایی شود.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان تصریح کرد: از 58 مسجدی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری تعهد کرده، 22 باب سهمیه شهرستان همدان است که شامل شهرستان‌های فامنین و رزن را نیز می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 22 باب مسجد تعهد شده شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: به هر یک از این مساجد مبلغ 30 میلیون تومان به عنوان کمک اداره اوقاف و امور خیریه در بحث ساخت تخصیص می‌یابد و مابقی هزینه نیز از طریق کمک‌های مردمی و بانیان خیر تهیه می‌شود.
رضوی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه فقط تا مرحله سفت کاری ساخت مسجد را انجام می‌دهد و ادامه کار ساخت توسط مردم انجام می‌شود، گفت: در شهر همدان، مسجد ابوالفضل (ع) کوی ضرابی، مسجد ابوالفضل (ع) کوی ستایش، مسجد امام حسین (ع) کوی امیرکبیر، مسجد ابوالفضل (ع) کوی شمس و مسجد روستای سیلوار، مسجد روستای آق‌داش، مسجد روستای بفرجین را نیز به عنوان مساجد روستایی همدان انتخاب کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در مکان‌هایی که مردم در حال ساخت مسجد هستند اوقاف و امور خیریه نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: ساخت مسجد در شهرستان رزن و فامنین نیز در دستور کار است.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در ادامه به انجام برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان اشاره کرد و بیان کرد: به مناسبت روز عرفه برنامه‌ای در بقاع متبرکه همدان از ساعت 15 تا ساعت 17 به صورت همزمان برگزار می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده شاهزاده حسین (ع)، امامزاده یحیی (ع) و امامزاده اهل بن علی (ع) برنامه روز عرفه به صورت ویژه با حضور هیئت امنا، سخنوران و مداحان برجسته برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول