اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

واردات باید معنا‌دار و هدفمند صورت گیرد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی، واردات باید به صورت معنادار و هدفمند صورت پذیرد.

واردات باید معنا‌دار و هدفمند صورت گیرد
عباس نیاوند در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: نظارت‌ها و کنترل‌های لازم به این مقوله اساسی نیز باید افزایش یابد.
وی مقوله صادرات را یک موضوع بسیار مهم دانست و افزود: در همین راستا باید توجه بیشتری نسبت به این موضوع در کشور صورت پذیرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی تولید محصولات با کیفیت را وظیفه صنعتگران دانست و افزود: با این حال باید از این قشر زحمتکش حمایت‌های لازم نیز به طور کامل صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه در این رابطه در طول سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است، تصریح کرد: در همین حال مشکلاتی نیز وجود دارد که با همدلی مسئولان این مشکلات برطرف می‌شود.
نیاوند اظهار داشت: به همین منظور برای رفع بسیاری از این مشکلات باید سیستم بانکی کشور دچار یک تحول عظیم به نفع تولید و صنعت شود.
وی نظام بانکداری را مورد خطاب خود قرار داد و عنوان داشت: باید این سیستم به کمک صنعت شناخته و برای افزایش میزان صادرات به این بخش کمک کند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی به ادغام‌های صورت گرفته در برخی از وزارت‌خانه‌های دولت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از موثرترین و مهم‌ترین ادغام‌های صورت گرفته، ادغام وزارت‌خانه بازرگانی و صنایع و معادن و تشکیل وزارت‌خانه جدید صنعت، معدن و تجارت است.
وی با بیان اینکه ادغام چند مزیت را برای استان و کشور دارد، تأکید کرد: عملگرایی سه مرحله اساسی، تولید، توزیع و تجارت سبب ایجاد شرایط بسیار خوبی برای کشور می‌شود.
نیاوند خاطرنشان کرد: همچنین با این کار سیاست‌گذاری‌ها در حوزه‌های کلان تجمیع شده و تصمیمات موثرتری در این رابطه گرفته می‌شود.
وی تولید صادرات محور را هدف نهایی دانست و اظهار داشت: واردات نیز باید برای تولید در کشور برنامه‌ریزی شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی به برپایی نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: خروجی این نمایشگاه سبب جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی در کشور می‌شود.
نیاوند با تأکید بر اینکه مواد خام را باید به ارزش افزوده تبدیل کرد، یادآور شد: ایجاد خلاقیت و نوآوری در ارائه محصولات جدید باید در اولویت کاری مسئولان امر قرار گیرد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول