اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از پوشش نامناسب صدا وسیما در بردخون؛

اینجا تلویزیون به مردم روی خوش نشان نمی‌دهد/بردخونی‌ها ناچار به استفاده از ماهواره هستند

خبرگزاری فارس: ساکنان بخش بردخون از پوشش نامناسب شبکه‌های تلویزیونی در منطقه گله دارند و خواستار تلاش مسئولان برای رفع این مشکل شدند.

اینجا تلویزیون به مردم روی خوش نشان نمی‌دهد/بردخونی‌ها ناچار به استفاده از ماهواره هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پوشش نامناسب تصویری صدا و سیما در بردخون همچنان ادامه دارد و با وجود بیان این مشکل از سوی مردم و مسئولان بردخون اما ظاهرا این مشکل حل شدنی نیست.
در این شهر شبکه‌های تلویزیونی کشورهای عربی خلیج فارس با آنتن‌های معمولی هم قابل دریافت هستند اما شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی به خوبی دریافت نمی‌شود.
مردم بردخون نیز که پیش از این هم این مشکل را با مسئولان صدا و سیما مطرح کرده بودند بار دیگر در گفت‌وگو با خبرنگار ما خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.
شهروند کشاورز بردخونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: بیشتر اوقات شبکه‌های تلویزیونی در منطقه گیرندگی ندارند و شبکه یک بیش از یک هفته قطع است و مردم بردخون از مشاهده این شبکه محروم هستند، شبکه‌های دیگر هم وضعیت خوبی ندارند.
حسین ابراهیمی افزود: شبکه خبر با برفک و پارازیت همراه است و شبکه چهار و قرآن و آموزش و دیگر شبکه‌های ضروری هم قابل دریافت نیستند که این موضوع سزاوار و شایسته مردم این دیار نیست.
شهروند ساکن روستای بردخون کهنه که شغل صیادی دارد نیز در این باره می‌گوید: شبکه‌های تلویزیونی کشور در این منطقه دریافت نمی‌شود و برخی شبکه‌ها به سختی دیده می‌شود البته افرادی که ماهواره داشته باشند، شبکه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنند و دیگران از این نعمت بی‌بهره‌اند.
حمید درویشی ادامه داد: برنامه‌های کشورهای عربی به راحتی دیده می‌شود اما متأسفانه مردم قادر نیستند از برنامه‌های کشور جمهوری اسلامی استفاده کنند و عده‌ای به ناچار اقدام به استفاده از ماهواره می‌کنند.
یک خانم خانه‌دار نیز گفت: زنان بیشتر ساعات شبانه‌روز در خانه هستند و هیچ تفریح یا امکاناتی برای گذران اوقات فراغت خود ندارند و تنها به تلویزیونی چشم دوخته‌ایم که هیچگاه  روی خوشی به ما ندارند و چند شبکه موجود نیز جوابگوی نیازهای ما نیست و یا اینکه قطع و برفکی هستند.
زهرا حسینی اضافه کرد: در دوره‌ای که دشمن کینه‌توز تهاجم فرهنگی گسترده‌ای را بر ضد نظام اسلامی آغاز کرده، ضروری است همه امکانات کشور در این راستا بسیج شود تا مانع نفوذ این شراره‌های آتش به کشور شویم البته با دست خالی این کار ممکن نیست.
یکی از کارمندان بردخونی نیز با اشاره به طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها گفت: این طرح ارزشمند بوده و کار دستگاه انتظامی و قضایی نیز در این باره شایسته است اما انتظار داریم مقدمات پوشش مناسب شبکه‌های صدا و سیما در این منطقه فراهم شود تا مردم هم ناراضی نباشند.
نامجو زحمتکش با بیان اینکه شبکه‌های تلویزیونی در بردخون پوشش مناسبی ندارند، تصریح کرد: پوشش نامناسب شبکه‌های تلویزیونی در بخش و پارازیت‌های صوتی و تصویری و تداخل با شبکه‌های عربی حوزه خلیج فارس منجر به تمایل مردم به استفاده از ماهواره شده و امیدوار هستیم مسئولان این مسئله را مد نظر قرار دهند.
وی افزود: بیشتر کسانی که در این منطقه ماهواره دارند از شبکه‌های داخلی استفاده می‌کنند و متولیان امر باید با استفاده از امکانات مختلف، شبکه‌های داخلی کشور در این بخش را ساماندهی کنند تا دیگر مردم نیازی به استفاده از ماهواره نداشته باشند.
رئیس شورای اسلامی بخش بردخون نیز با اشاره به این مشکل گفت: در عصری که تهاجم فرهنگی و جنگ روانی توسط دشمنان و استکبار جهانی بر ضد کشور ما برقرار است ضرورت استقرار فرستنده‌ها و گیرنده‌های بسیار مطلوب در منطقه وجود دارد اما شبکه‌های استانی و کشوری به خوبی دریافت نمی‌شود.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم سعیدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه، گفت: پیگیری‌های فراوانی در منطقه شده و شورای بخش این موضوع را در دستور کار قرار داده است، همچنین این موضوع در جلسات شئون فرهنگی بخش نیز مطرح شده و مصوباتی در این زمینه صادر شده اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و ما در این زمینه بی‌اطلاع هستیم.
وی افزود: جوانان و نوجوانان نیازمند برنامه‌های سرگرم کننده هستند و وجود شبکه‌های معارف و قرآن در منطقه که در همسایگی کشورهای خلیج فارس قرار دارد بسیار ضروری است.
وی گفت: از مسئولان به ویژه مدیرکل صدا و سیما خواستار رسیدگی به این خواسته مردم بخش بردخون هستیم.
طی تماسی با مصطفی فخرایی معاون فرماندار شهرستان دیر، وی بر پیگیری این موضوع تاکید و تصریح کرد: پس از انعکاس این موضوع از طرف بخشداری، اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول