اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات ایران:

اخلاق رسانه‌ای مسئولیت حقوقی رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات ایران گفت: اخلاق رسانه‌ای مسئولیت حقوقی رسانه‌ و از خواسته‌های دین مبین اسلام است.

اخلاق رسانه‌ای مسئولیت حقوقی رسانه‌هاست
به گزارش خبرنگار فارس از غرفه گیلان در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ابراهیم بهمنی‌جلالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در این نمایشگاه در غرفه گیلان، اظهار داشت: رسانه‌های ایران اسلامی نماد اخلاق رسانه‌ای و نگاه حرفه‌ای هستند.
وی با اشاره به تحریف اخبار توسط بی‌بی‌سی، بی‌بی‌جی و رسانه‌های تحت سلطه لابی صهیونیستی در غرب، افزود: رسانه‌های غربی صهیونیستی منتشر کننده دروغ در قالب خبر هستند.
عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات ایران گفت: گفتمان رسانه‌ای غرب مردود است و رسانه‌های غربی به دروغ شعار آزادی سر می‌دهند.
این مسئول با اشاره به بداخلاقی رسانه‌های غربی تصریح کرد: رسانه غربی خائن به هویت انسانی و بشریت هستند و قیام وال استریت حاصل دروغگویی حاکمیت و رسانه‌های حاکمیتی و صهیونیست غرب به مردم است.
وی تبیین الزامات دین مبین اسلام در رسالت پیام‌رسانان را سرلوحه کار خبری در نظام اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: اختلاف سلیقه‌ها در نشر اخبار وجود دارد ولی عقیده‌ها بسیار به‌‌هم نزدیک بوده و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) تا ظهور منجی عالم بشریت هدف رسانه‌های ایران اسلامی است.
بهمنی‌جلالی خطاب به مدیران بی‌‌بی‌سی و لابی صهیونیست گفت: به مردم پاسخ دهید که چرا قیام مردمی وال‌استریت را پوشش نمی‌دهید و در پوشش بسیار کمرنگ‌تان حقایق را تحریف می‌کنید.
وی ادامه داد: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و اشاره به قیام وال‌استریت چراغ راه و هدایتگر گمراهان غرب‌زده بود که فصل‌الخطابی برای ملت ایران اسلامی است.
این مسئول انعکاس قیام وال‌استریت را ضروری دانست و اذعان داشت: دولت آمریکا باید به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای پوشش خبری این قیام روادید دهد تا پیام مردم توسط رسانه‌های بی‌طرف بدون سانسور منتشر شود. 
وی بیان داشت: دولت‌های غربی با توحش در مقابل قیام کنندگان وال‌استریت نفرت آزادمردان و زنان جهان را معظوف کردند. 
بهمنی‌جلالی تصریح کرد: قیام وال‌استریت آبروی پوشالی دولت‌های حامی سرمایه‌داری صهیونیستی غرب را بر باد برد و آغازی بر پایان این نظام‌هاست.
وی به ماهیت انتشار دروغ در قالب خبر رسانه‌‌های صهیونیستی غربی اشاره و تاکید کرد: رسانه‌های غربی روزانه هزاران خبر را در قالب اطلاعات مدیریت شده منعکس می‌کنند و هدف از این اقدام این است که افکار عمومی در انبوه اطلاعات سردرگم شود و نتوانند حق را از باطل تشخیص دهد. 
این مسئول با اشاره به نقش موثر خانه مطبوعات در ساماندهی و انسجام هر چه بیشتر فعالیت‌های مطبوعاتی و خبرنگاران، اظهار داشت: پیگیری امورات محوله و مرتبط، نگاه تخصصی و عملیات به حوزه مطبوعات، آموزش خبرنگاران، عدم وابستگی به جریانات سیاسی و همگامی با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مسیری است که به اعتلا و بالندگی خانه مطبوعات کمک می‌کند. 
  
*ولایتمداری شاخصه مطبوعات ایران است
وی با بیان اینکه ایران آزادترین کشور در حوزه مطبوعات است، یادآور شد: ولایت‌مداری و تبعیت عاشقانه و خالصانه از نایب بر حق امام زمان (عج) مهم‌ترین شاخصه مطبوعات ایران است.   
بهمنی‌جلالی با تاکید بر اینکه رسانه رکن تحقق جهاد اقتصادی است، گفت: افزایش سطح تعامل دستگاه‌‌های اجرایی، قضایی، مردمی، غیرانتفاعی و خصوصی کشور برای تحقق آرمان جهاد اقتصادی، در چارچوب یک راهبرد منسجم رسانه‌‌ای قابل پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج بانکداری اسلامی، تبیین اقتصاد اسلامی، پیگیری برنامه‌‌های مهم اقتصادی از جمله چشم‌انداز سیاست‌‌های کلی اصل 44، خصوصی ‌سازی، پرداختن به موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و برنامه پنجم توسعه تا مرحله اجرایی شدن از اقدام‌هایی است که اصحاب رسانه با پیگیری آنها می‌توانند در تحقق جهاد اقتصادی گام بردارند.
به گزارش فارس، در نشست خبری عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات ایران و مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان بیش از 25 نفر از خبرنگاران کشوری و استانی حضور داشتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول