اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج:

1100 هکتار اراضی قلعه‌گنج زیر کشت کلزا می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج گفت: با استقبال کشاورزان در سال زراعی جاری یک‌هزار و 100 هکتار زمین کشاورزی در قلعه‌گنج زیر کشت کلزا می‌رود.

1100 هکتار اراضی قلعه‌گنج زیر کشت کلزا می‌رود
کرامت علیدادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: بذر کلزا توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و به صورت تعاونی در اختیار کشاورزان متقاضی قرار داده می‌شود.
وی با اشاره به توسعه کشاورزی صنعتی در این شهرستان تصریح کرد: در سال زراعی جاری جمعی از کارشناسان کشاورزی شهرستان با همت یکدیگر در قالب یک شرکت تعاونی اقدام به توسعه کشاورزی مکانیزه کردند و با استفاده از دستگاه‌های نوین کشاورزی به کمک کشاورزان منطقه آمده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج افزود: دستگاه‌های مدرن کشاورزی در سال جاری سه دستگاه کشت خاک‌ورز، دو دستگاه کشت مستقیم و چند دستگاه جدید دیگر با کمک کارشناسان کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
علیدادی بیان کرد: از هر هکتار کلزا حدود دو تن محصول برداشت می‌شود که با توجه به اینکه کاشت و برداشت دانه‌های روغنی یکی از اهداف استراتژیک وزارتخانه جهاد کشاورزی است، می‌توان با استفاده از ریزمغذی‌ها، آبیاری تحت فشار و کشت مکانیزه و استفاده از زنبور عسل در زمان باروری به حداکثر تولید این محصول در مقیاس سه تن در سطح هکتار رسید.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای نخستین بار در سطح شهرستان قلعه‌گنج حدود 200 هکتار به زیر کشت این محصول رفت که در سال جاری با توجه به اقتصادی بودن این محصول و استقبال خیلی خوب کشاورزان با همت کارشناسان کشاورزی این مقدار به حدود یک‌هزار و 100 هکتار می‌رسد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول