اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز فصل پاییز؛

عملیات کشت کلزا در بیله‌سوار آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با شروع فصل پاییز و موعد کشت محصولات پاییزی عملیات کشت و عمل‌آوری کلزا در شهرستان بیله‌سوار آغاز شد.

عملیات کشت کلزا در بیله‌سوار آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار عصر امروز در جریان بازدید از مزارع کشت کلزا در بیله‌سوار اظهار داشت: 25 تن بذر کلزا تاکنون برای کشت بین زارعان منطقه توزیع شده است.
حمزه میرزایی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی پیش رو بالغ بر سه هزار و 500 هکتار به زیر کشت محصول کلزا برود.
وی تصریح کرد: از بابت زراعت کلزا مقدار 450 تن کود فسفاته و 150 تن کود اوره بین کلزاکاران توزیع شده است.
میرزایی با توصیه به کشاورزان در مورد آغاز کشت پاییزه محصولات متنوع خاطر نشان کرد: زارعان منطقه باید با خودداری از کشت گندم پس از برداشت ذرت برای برداشت دانه روغنی کلزا و تهیه بذر و سایر نهاده‌های کشاورزی به نمایندگی شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی یا مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار اضافه کرد: کشاورزان نباید در کشت محصول عجله داشته باشند چرا که در فرصت باقی‌مانده می‌توان بهترین و مناسب‌ترین عملیات کشت را انجام داد.
به گزارش فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نیز از آغاز برداشت ذرت دانه‌ای در این شهرستان شمالی استان اردبیل خبر داد.
حسن روحی ادامه داد: ذرت دانه‌ای در سطح بیش از 17 هزار هکتار از اراضی بخش دولتی و خصوصی حوزه عمل این شهرستان کشت و برداشت می‌شود.
وی گفت: تاکنون حدود 50 درصد برداشت محصول از مزارع شهرستان انجام شده و کار برداشت همچنان ادامه دارد.
روحی با بیان این‌که 72 درصد سطح زیر کشت این محصول در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 100 هزار تن محصول از کشتزارهای پارس‌آباد به دست آید.
وی رعایت مسایل فنی توسط زارعان و استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را در این زمینه دخیل و قابل تأمل توصیف کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شهرستان پارس‌آباد از دیرباز قطب تولید محصولات متنوع زراعی است به طوری که ما هم اکنون بیشترین ظرفیت تولید و فرآوری آن را در منطقه شاهد هستیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول