اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی استان زنجان خبر داد:

خرید 470 تن کلزا از کشاورزان در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی استان زنجان با اشاره به برداشت محصولات کشاورزی از مزارع استان زنجان گفت: در سال جاری از مزارع استان زنجان 470 تن کلزا برداشت و توسط تعاون روستایی استان خریداری شده است.

خرید 470 تن کلزا از کشاورزان در استان زنجان
رسول علیمردانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مراکز عرضه محصولات کشاورزی در استان زنجان دارای سه مرکز است، اظهار داشت: مراکز عرضه محصولات کشاورزی با ایجاد  68 غرفه در نقاط مختلف استان مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه یک مرکز عرضه محصولات کشاورزی نیز در هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استان و استاندار در مرکز استان کلنگ‌زنی شده است، افزود: در سال ‌جاری 25 هزار تن گندم نیز از کشاورزان استان خریداری شده است.
مدیر تعاون روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه 100 درصد وجه محصول خریداری شده از کشاورزان استان پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: در زمینه سیستم یک پارچه مالی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی (سیترا) و شبکه انتقال اطلاعات تعاونی‌های روستایی ایران (سیستم شاترا) از سال 88 در سطح تعاونی‌های استان عملیات نصب و بهره‌برداری از آن آغاز شده و تاکنون در 60 تعاونی در حال استفاده است.
وی در خصوص سیستم شاترا بیان کرد: این سیستم به منظور ایجاد ارتباط مستقیم نرم‌افزاری بین تعاونی‌ها و سازمان تعاون روستایی استان و کشور با هدف اعمال کنترل و نظارت‌های لازم اجرا شده است.
علیمردانی با اشاره به اینکه در سال ‌جاری مقدار 72 میلیون و 591 هزار و 585 لیتر انواع مواد نفتی در بین روستاییان توزیع شده است، تصریح کرد: مواد نفتی توزیع شده در بین روستاییان شامل 38 میلیون و 389 هزار و 800 لیتر نفت سفید، مقدار 28 میلیون و 506 هزار لیتر نفت گاز و مقدار 5 میلیون و 695 هزار و 785 لیتر بنزین برای استفاده روستاییان در نظر گرفته شده است.
مدیر تعاون روستایی استان زنجان با بیان اینکه توزیع مواد نفتی با عاملیت 250 پخش کننده مواد نفتی مستقر در سراسر استان انجام می شود، یادآور شد: در بخش مواد سوخت‌رسانی به روستاهای استان مشکلی وجود ندارد.
وی به آموزش 656 نفر روز از کارکنان تعاون روستایی استان زنجان اشاره کرد و گفت: آموزش یک‌هزار و 727 نفر روز از کارکنان و اعضای ارگان‌های وابسته به تعاون روستایی استان زنجان نیز در سال‌ جاری صورت گرفته است.
علیمردانی با اشاره به اینکه یک میلیون و 218 هزار و 505 کیلوگرم کالای اساسی مورد نیاز روستاییان شامل مقدار زیادی قند و شکر، برنج، روغن نباتی تهیه و توزیع شده است، ادامه داد: تهیه و توزیع انواع حبوبات و خشکبار در هفت قلم از جمله فعالیت‌های تعاون روستایی استان زنجان در سال‌جاری است.
مدیر تعاون روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه تعاونی‌های روستایی در حوزه‌های مختلف تخصصی و عمومی مشغول ارائه خدمت هستند، تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌های تعاونی که مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد دارای دو نوع اصلی یعنی تعاونی‌های روستایی و تعاونی‌های تولیدی است.
وی با بیان اینکه تعاونی‌ها فقط از تسهیلات و وام‌های بانکی استفاده می‌کنند، بیان کرد: در گرفتن تسهیلات و وام محدودیت وجود ندارد و بسته به نیاز تعاونی‌ها این تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
علیمردانی با بیان اینکه تعاونی‌های کشور متشکل از اتحادیه‌ها، تعاون روستایی و کشاورزی است، یادآور شد: تعاونی‌ها با توزیع انواع مواد نفتی، توزیع کالاهای اساسی و معیشتی، مراکز خرید محصولات کشاورزی به متقاضیان خدمات‌رسانی می‌کند.
مدیر تعاون روستایی استان زنجان خاطر نشان کرد: توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی، واحدهای اعتباری، مراکز جمع‌آوری شیر، شارژ و توزیع سیلندرهای گاز مایع، مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از دیگر خدمات تعاونی‌های روستایی است.
وی گفت: این مجموعه با برخورداری از ساختار شبکه‌ای گسترده و اتصال به شبکه ملی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی با 5 هزار و 729 اتحادیه تعاونی و بیش از 6 میلیون نفر عضو دارای جایگاه ویژه در نظام اقتصاد ملی کشور است.
علیمردانی با اشاره به اینکه این شبکه با ساختار 100 درصد مردمی بستری واقعی برای تحقق عینی شعار واگذاری امور مردم به خود آنها است، افزود: این مجموعه دارای ظرفیتی بالقوه برای پذیرش و اجرای مطلوب عمده وظایف دولت در سطح روستاهای سراسر کشور است.
رئیس تعاون روستایی استان زنجان با بیان اینکه در راستای خرید تضمینی گندم اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان زنجان به‌عنوان مباشر شرکت غله و خدمات بازرگانی خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: شبکه تعاونی‌ها به دلیل پراکنش روستاها و گندمکاران و گستردگی امکانات، در مراکز خرید زیر مجموعه با فراهم کردن شرایط، امکانات و استفاده از ظرفیت شبکه تعاونی‌های روستایی اقدام به خرید گندم تولیدی مازاد بر نیاز کشاورزان استان زنجان کرده است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول