اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی؛

زنگ ایثار و شجاعت در کرمان نواخته شد

خبرگزاری فارس: در نخستین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی، زنگ ایثار و شجاعت به صورت نمادین در هنرستان فنی شهید مصطفوی شهر کرمان نواخته شد.

زنگ ایثار و شجاعت در کرمان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز در نخستین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی، زنگ ایثار و شجاعت به صورت نمادین در هنرستان فنی شهید مصطفوی شهر کرمان نواخته شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین اظهار داشت: شاید زمانی که امام خمینی (ره) نهال شجره طیبه بسیج را می‌کاشت، کسی تصور نمی‌کرد که به چنین درخت تنومندی بدل شود.
احمد فتحی بیان کرد: یکی از ثمرات 30 سال رشد و نمو این درخت، بیداری اسلامی است که در سراسر دنیا توسعه پیدا کرده است.
وی افزود: کسانی که از ابتدا با این حرکت امام راحل مقابله کردند، می‌دانستند که قرار است، اسلام، نظام اسلامی و بستر حکومت امام زمان (عج) فراهم شود.
فتحی تصریح کرد: خیلی‌ها احتمال چنین پیشرفت‌هایی را نمی‌دادند و اینها همه ثمره تلاش کسانی است که در دفتر عظیم و نورانی بسیج ثبت‌نام کرده‌اند.
وی بیان داشت: نگاه کمی به آمارهای بسیج نشان می‌دهد که بیشترین قشر زیر پوشش را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.
فتحی گفت: دانش‌آموزی که با تفکر بسیجی رشد و نمو کند با اطمینان خاطر می‌توان آینده کشور را به دست وی سپرد، دانش‌آموز نیز خوب می‌داند که باید فراتر از وادی کودکی عمل کند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مدال بسیجی خود افتخار می‌کردند، خاطرنشان کرد: شاید به دست آوردن این مدال کار آسانی باشد، اما پاسداری و حفظ این مدال مهمتر و دشوارتر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس وظیفه بسیج واضح و مشخص بود، اما امروز کار دشواری را پیش‌رو دارد.
فتحی با بیان اینکه بسیجی عمل کردن در شرایط کنونی به شجاعت نیاز دارد، عنوان کرد: بسیجیان باید پایداری و مقاومت زیادی داشته باشند.
وی افزود: کار، عملکرد و برنامه‌های کنونی که در بسیج صورت می‌گیرد، قابل قیاس با دهه‌های ابتدای انقلاب نیست، امروز بسیج عرصه‌های گوناگونی را در پیش‌روی دانش‌آموزان گذاشته است.
فتحی تصریح کرد: اجرای طرح آیه‌های تمدن در بسیج، نگاه دقیق به شرایط زمانی و تکیه‌گاهی است که جهان به ایران دارد.
وی بیان داشت: حلقه‌های صالحین و کاروان‌های راهیان نور نیز نشانه توجه بیشتر و همگام بودن با پیشرفت‌های زمان است.
فتحی خاطرنشان کرد: عمق تأثیرگذاری این عملکرد را از حرف‌های دشمن در رسانه‌های بیگانه می‌توان متوجه شد.
وی گفت: بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شروع کار است و در ادامه باید برداشت و ذخیره معنوی خود را برای دیگران بیان کنید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: این نعمت و فرصت طلایی نقطه شروع برای آینده درخشان شماست و باید یادگار امام راحل را با تصمیمات قاطع خود به جایگاه واقعی و شایسته آن برسانید.
فتحی با اشاره به نگاه اعتقادی رهبر معظم انقلاب به بسیج بیان داشت: این ارزش‌ها و الطاف الهی را قدر بدانید و در مسیر برنامه‌های بسیج به گونه‌ای عمل کنید که مایه افتخار باشد.
به گزارش فارس در این آیین مسئولان آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی استان کرمان و دانش‌آموزان هنرستان شهید مصطفوی با اهدای گل به یادمان شهدای دانش‌آموز ادای احترام کردند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول