اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در قم؛

زنگ ایثار و شهادت در مدارس قم نواخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم گفت: در مراسمی به صورت نمادین، زنگ ایثار و شهادت همزمان با سراسر کشور در چهار مدرسه استان قم به صدا در خواهد آمد.

زنگ ایثار و شهادت در مدارس قم نواخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد علی مختاران ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه هفته بسیج دانش‌آموزی و مراسم با شکوه مبارزه با استکبار جهانی در 13 آبان جلسات و قرارگاه­های بسیاری تشکیل شده تا این مراسم‌ها را به نحو احسن به انجام برسانیم.
وی افزود: تمام برنامه­ها با هدف سازماندهی 3 میلیون دانش­آموز بسیجی در کشور و تزریق شور و نشاط انقلابی به جامعه دانش‌آموزی برنامه ریزی شده است.
مسئول سازمان بسیج دانش­آموزی استان قم ادامه داد: هفته بسیج دانش­آموزی از هشتم آبان که روز شهادت اسوه نوجوان، شهید فهمیده است؛ آغاز شده و تا روز 13 آبان که روز اعلام انزجار از استکبار جهانی است؛ ادامه خواهد داشت.
وی گفت: روزهای این هفته به نام­های بصیرت و ولایت، ایثار و شجاعت، قرآن و معنویت، خدمت رسانی و جهاد اقتصادی، خود باوری و تلاش علمی، ورزش و سلامتی و دشمن شناسی و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.
مختاران تصریح کرد: برنامه­های متعددی در سطوح مختلف استانی، نواحی، حوزه­ها و واحدهای بسیج دانش‌آموزی که همان مدارس هستند در این هفته اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: در روز شنبه که نخستین روز این هفته است؛ اعزام دانش­آموزان بسیجی به راهیان نور، حضور باشکوه دانش­آموزان بسیجی در مراسم صبحگاه سپاه علی بن ابیطالب(ع) و برگزاری نشست‌های بصیرتی را خواهیم داشت.
مسئول سازمان بسیج دانش­آموزی استان قم تصریح کرد: روز یکشنبه مراسم صبحگاه و نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت به یاد شهید محمد حسین فهمیده در مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد که به صورت نمادین در چهار مدرسه استان قم مراسمی در این خصوص برگزار می‌کنیم.
وی گفت: همچنین در این روز، یادواره شهدای دانش­آموز به نام دو شهید شاخص دانش­آموز امسال که شهید مرحمت بالا زاده و شهید سهام خیام هستند، برگزار خواهد شد.
مختاران تصریح کرد: شهید مرحمت بالا زاده نوجوانی 12 ساله بود که تصمیم به حضور در جبهه­ها را می‌گیرد و وقتی با ممانعت اطرافیانش روبه­رو می­شود شخصا به دفتر ریاست جمهوری رفته و با اصرار فراوان مجوز حضور در جبهه­ها را از رئیس جمهور وقت می­گیرد.
وی افزود: شهیده سهام خیام هم دختر نوجوانی است که زمان اشغال هویزه توسط بعثی­ها حاضر به ترک شهر نمی­شود و چندین بار با سنگ­هایی که در دامنش جمع کرده بود دشمن را مورد هدف قرار داد و در نهایت شهید شد.
مسئول سازمان بسیج دانش­آموزی استان قم ابراز کرد: با زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا روحیه انقلابی و استکبار ستیزی در تک تک نوجوان بیدار می­شود که می­تواند شگفتی­های بسیاری بیافریند.
وی ادامه داد: روز دوشنبه نیز اعزام دیگری از کاروان­های راهیان نور دانش­آموزی خواهیم داشت و علاوه بر آن مسابقات قرآنی در همه واحدهای بسیج دانش­آموزی استان قم انجام خواهد شد.
مختاران خاطر نشان کرد: روز سه شنبه که چهارمین روز هفته بسیج دانش­آموزی است؛ علاوه بر دیدار با خانواده شهدا و برگزاری مسابقات دو و میدانی، طی مراسمی از مربیان آموزش نظامی در مدارس با حضور جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی افزود: در روز چهارشنبه نیز طی مراسمی از فرمانده‌­هان واحدهای مقاومت و دانش­آموزان بسیجی که در سال گذشته به دانشگاه راه یافته­اند؛ تجلیل به عمل خواهد آمد.
مسئول سازمان بسیج دانش­آموزی استان قم تصریح کرد: همچنین در این روز نخبگان بسیج دانش­آموزی با مسئولین استانی جلسه­ای خواهند داشت و روز پنجشنبه نیز غبارروبی مزار شهدا توسط دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت.
وی گفت: روز جمعه نیز که روز دشمن شناسی و استکبار ستیزی است؛ دانش­آموزان علاوه بر شرکت در راهپیمایی و نماز دشمن‌شکن جمعه؛ با حضور در میدان روح‌الله و تجدید پیمان با آرمان­های امام خمینی(ره)، در مسابقه نقاشی با موضوع آمریکا، شیطان بزرگ و دشمن کودکان شرکت خواهند کرد.
مختاران افزود: برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، چاپ و تولید مجلات پیشگامان و ثبت نام از دانش­آموزان جدید الورود در هر مقطع از برنامه­های عمومی این هفته است.
وی ادامه داد: امیدواریم در این هفته بتوانیم با گرامیداشت یاد 895 شهید دانش­آموز استان قم روحیه انقلابی و انزجار از سیاست‌های استکبار را در دانش­آموزان زنده کنیم.
مسئول سازمان بسیج دانش­آموزی استان قم خاطر نشان کرد: شعار این هفته دانش­آموز بسیجی، تجلی ایمان، دانایی و ولایت‌مداری است که تلاش ما بر این است به این وسیله نوجوان را به سمت باور ارزش­های انقلاب اسلامی ببریم.
وی در پایان تصریح کرد: موضوعی که امسال را از سال­های پیش متفاوت جلوه می­دهد؛ بیداری اسلامی و شکل گرفتن جنبش تسخیر وال استریت است.
مختاران افزود: 50 سال پیش امام خمینی(ره) پرچمی را برافراشت که این پرچم امروز در نقاط مختلف جهان دیده می­شود و امروز باید سعی کنیم نوجوانان را بر اساس این الگو بسازیم.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول