اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم خبر داد:

فعالیت 1350نفر در اجرای طرح سرشماری قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم گفت: هزار و 350 عوامل اجرایی در سطوح مختلف عملیات سرشماری را در هشت ستاد شهر قم انجام می‌دهند.

فعالیت 1350نفر در اجرای طرح سرشماری قم
جواد شاکرآرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: به دلیل شرایط نامناسب جوی در چند روز گذشته کار جمع‌آوری اطلاعات در طرح سرشماری نفوس و مسکن به کندی پیش رفته است اما تلاش می‌کنیم با کوشش مضاعف در روزهای آینده این وضعیت را جبران کنیم.
وی افزود: در مجموع بیش از یک‌هزار و 350 عوامل اجرایی در سطوح مختلف عملیات سرشماری را در هشت ستاد شهر قم انجام می‌دهند که از این میان 816 نفر را آمارگیران تشکیل می‌دهند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم با بیان اینکه برای هر چهار نفر از آمارگیران یک سرگروه مشخص شده است، گفت: یک نفر کارشناس مسئول نیز بر کار چهار سرگروه دیگر نظارت می‌کند و به عبارتی یک تیم شش نفره برای هر بخش در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: در هر منطقه شهرداری قم یک ستاد مستقر شده است ضمن اینکه برای منطقه پردیسان و مجموعه روستاهای استان نیز هر یک ستاد جداگانه‌ای وجود دارد.
شاکرآرانی به وضعیت فعلی سرشماری در استان قم اشاره کرد و گفت: تا روز پنجم اجرای این طرح در استان قم، حدود 10 الی 15 درصد کار سرشماری انجام شده است ضمن اینکه اطلاعات جمع‌آوری شده هر سه روز یک بار به مرکز آمار ایران ارسال می‌شود.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم در رابطه با خانوارهایی که در هنگام مراجعه ماموران در منزل حضور ندارند، افزود: برگه‌ای حاوی شماره تماس به داخل این خانه‌ها انداخته می‌شود که اعضای خانواده می‌توانند طی تماس با آن هماهنگی لازم برای مراجعه مجدد آمارگیران را انجام دهند.
وی گفت: تمدید زمان طرح سرشماری نفوس و مسکن منوط به تصمیم مرکز آمار ایران بوده و پس از تصویب در این مرکز به صورت کشوری یا استانی قابل تمدید خواهد بود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول