اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دوم آبان‎ماه تاکنون؛

22 هزار خانواده در چهارمحال و بختیاری سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری چهارمحال و بختیاری و دبیر اجرایی سرشماری این استان گفت: تاکنون فرم اطلاعات مربوط به ۲۲ هزار و ۱۱ خانواده در این استان تکمیل شده است.

22 هزار خانواده در چهارمحال و بختیاری سرشماری شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله اسدپور امروز بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با آغاز اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این استان از دوم آبان‎ماه تاکنون مأموران سرشماری به محل سکونت ۲۴ هزار و ۴۲۸ خانوار در شهرستان‎های هفت‎گانه این استان مراجعه کرده‎اند.
وی افزود: ماموران سرشماری در این مراجعات، تاکنون فرم اطلاعات مربوط به ۲۲ هزار و ۱۱ خانوار را تکمیل و مشخصات و اطلاعات مربوط به اعضا و مسکن آنان را در فرم‌های مربوطه ثبت کرده‎اند.
اسدپور بیان داشت: در جریان مراجعه ماموران به درب منازل از دوم آبان‌ماه  تاکنون، دو هزار و ۴۱۷ خانوار در مراجعه نخست غایب بوده که در مراجعه‏های بعدی اطلاعات مربوط به آنها تکمیل و ثبت خواهد شد.
به گفته مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری چهارمحال و بختیاری در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 اطلاعات مربوط به ۲۲۵ هزار و ۹۰۰ خانوار در این استان ثبت و جمع‌آوری می‌شود.
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به حجم بالای فعالیت در این طرح بزرگ و زمام محدود آن، از مردم درخواست می‌شود تا به منظور کاهش زمان و ضرورت انجام دقیق سرشماری، مدارک شناسایی مورد نیاز از قبل شناسنامه و کارت شناسایی خود را در اختیار داشته باشند. 
اسدپور در ادامه بر ضرورت همکاری مناسب خانواده ها با ماموران سرشماری تاکید کرد و افزود: هر کشوری که بتواند سرشماری را با دقت و سلامتی بیشتری انجام دهد در برنامه‌ریزی‌های آتی خود بهتر عمل خواهد کرد.
وی آگاهی از درصد بیکاری سنین مختلف در کشور و شناسایی مناطق نیازمند سرمایه‎گذاری را از مزایای طرح سرشماری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 70 کشور دنیا برای دستیابی به آمار بیکاری خود از طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن استفاده می‌کنند.
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش و جایگاه مطبوعات و رسانه‌های جمعی در آگاه‎سازی خانواده‌ها و افکار عمومی برای مشارکت در این طرح و همکاری با ماموران سرشماری گفت: از رسانه‌های گروهی این استان انتظار می‌رود در فرایند 21 روزه سرشماری در این استان برنامه‌های خود را در جهت ارتقای مشارکت مردم با ماموران سرشماری تنظیم و عملیاتی کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول