اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سرشماری 90 گامی در تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: سرشماری سال 90 گامی اساسی در تدوین برنامه‌ای است که کشورمان ایران به الگوی اسلامی ـ ایرانی برتر در منطقه تبدیل شود.

سرشماری 90 گامی در تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از ستاد سرشماری نفوس و مسکن خلخال اظهار داشت: با توجه به برنامه پنجم توسعه کشور دولت موظف است در سال سوم این برنامه الگوی توسعه اسلامی– ایرانی را تدوین کند که سرشماری امسال می‌تواند مبنا و مبدا این امر باشد.
وی ادامه داد: سرشماری نفوس و مسکن در پنج دوره گذشته در نهایت سلامت، دقت و صحت انجام شده اما با توجه به اهمیت سرشماری امسال این حرکت باید منظم‌تر، دقیق‌تر و منسجم‌تر از آمارگیری‌های گذشته باشد.
این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تکیه بر آمار و اطلاعات صحیح در برنامه‌ریزی‌ها و تدوین الگوی ایرانی– اسلامی کاری اساسی و مهم است و اگر به شکل صحیح و واقعی انجام شود نیاز کشور درست و دقیق تشخیص داده شده و ضعف‌ها به سرعت برطرف می‌شود
عبداللهی گفت: آمارگیری امسال در تمام مراحل قابل استفاده در کشور است به همین دلیل از آمار گیران انتظار داریم در گردآوری آمار و اطلاعات نهایت دقت و توجه را داشته باشند.
وی اضافه کرد: ناهماهنگی‌ها و برخی خلاهای آماری و یا دادن آمارهای غلط سبب به هم خوردن ثبت و ضبط آمار شده و با افراد خاطی بر اساس مقررات قانونی برخورد می‌شود.
فرماندار خلخال اذعان داشت: آمار گیران موظف هستند در مراجعه به درب منازل کارتهای معتبر و کاور خود را به همراه داشته باشند تا در ارائه آن برای احراز هویت دچار مشکل نشوند.
‌عبداللهی با اشاره به سرمای هوا و برخی مشکلات در تردد آمار‌گیران بیان داشت:‌بارش برف و باران و حتی سرمای هوا اختلالی را ایجاد نمی‌کند چرا که آمار گیران در هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق خودرو جابجا شده و در برخی مناطق نیز از امکانات و تجهیزات مناسب بهره‌مند می‌شوند.
وی اظهار امیدواری کرد؛ نتایج به دست آمده از سرشماری آینده کشور را به صورت دقیق و شایسته و با تکیه بر آمار و اطلاعات مستند و مستدل شایسته و بهتر رقم بزند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول