اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار کنارتخته و کمارج تاکید کرد:

فراهم شدن زمینه مشارکت بیشتر مردم در سرشماری

خبرگزاری فارس: بخشدار کنارتخته و کمارج گفت: دهیاران با تبلیغات و اطلاع رسانی کامل، زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در سرشماری را فراهم کنند.

فراهم شدن زمینه مشارکت بیشتر مردم در سرشماری
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، فریدون رشیدپور صبح امروز در بازدید از نحوه اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در بخش کنارتخته و کمارج اظهار داشت: هر کشوری برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در سطح کلان نیاز به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح دارد که بر اساس این اطلاعات می‌توان ضرورت‌ها، کاستی‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های کشور را شناخت و برای توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی کرد.
وی طرح سرشماری نفوس و مسکن را یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت ویژگی‌های کشور دانست و افزود: در گذشته هر 10 سال یک‌بار در کشور آمارگیری نفوس و مسکن اجرا می‌شد اما به دستور رئیس جمهور این برنامه بعد از آمارگیری سال 1385 مقرر شد که هر پنج سال یک‌بار اجرا شود و این موضوع نشانه اهمیت سرشماری در حوزه برنامه‌ریزی کلان کشور است.
بخشدار کنارتخته و کمارج بر همکاری مردم منطقه با ماموران سرشماری تاکید و اضافه کرد: دهیاران باید با تبلیغات و اطلاع رسانی کامل، زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در سرشماری را فراهم کنند و همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند.
رشیدپور در ادامه با تاکید بر توجه به فرهنگ بومی منطقه خواستار رعایت احترام به مردم، برخورد صحیح با آن‌ها، رعایت صداقت در امر آمارگیری و همچنین ثبت دقیق و صحیح اطلاعات شد.
وی با بیان اینکه ماموران سرشماری با مردم برخورد مناسب همراه با حوصله داشته باشند، به نقش مردم در سرشماری اشاره کرد و بیان داشت: مردم به سئوالات ماموران سرشماری صحیح، با دقت، صبر و حوصله پاسخ دهند.
به گزارش فارس، بخش کنارتخته و کمارج از بخش‌های شهرستان کازرون و دارای دو دهستان کنارتخته و کمارج بوده که شهر کنارتخته مرکز این بخش است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول