اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد:

پاسخگویی به شبهات هدف کرسی‌های آزاد اندیشی است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند پاسخگوی شبهاتی که در جامعه مطرح می‌شود، باشد.

پاسخگویی به شبهات هدف کرسی‌های آزاد اندیشی است
حجت‌الاسلام حمید رضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اگر کرسی‌های آزاد اندیشی به شکلی که رهبر معظم انقلاب مطالبه می‌کنند تحقق پیدا کند بسیاری از صحبت‌هایی که هیچ ریشه و پایه‌ای ندارند در آن جلسات مطرح شده و پاسخ آنها ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی فرصتی برای بیان عقاید و نظرات است، تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی یعنی ایجاد فرصت‌هایی برای بیان آنچه که در حافظ ضمیر افراد می‌گذرد و این افراد تا به حال فرصت و شرایط بیان را نداشته‌اند.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه دانشگاه‌ها مهد علم و تمدن اسلامی است و باید برای تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تلاش کنیم، ادامه داد: با توجه به اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این صحنه وارد شده‌اند کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه زنجان نیز فعال شده است.
حجت‌الاسلام سلیمانی افزود: مدیریت این جلسات و توجه به نیازهایی که نسل جوان دارند مسئله مهمی است که باید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری اساتید و حضور خود دانشجویان انجام دهند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد نقش و جایگاه 13 آبان انقلاب اسلامی گفت: روز 13 آبان از روزهای سرفراز و به یاد ماندنی انقلاب اسلامی است.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی در این روز زمانی اتفاق افتاد که خیلی‌ها را به تعجب واداشت، تصریح کرد: البته امام (ره) با بینش عمیقی که داشتند به این حرکت انقلابی دانشجویان مهر تایید زدند و حرکت ضد استکباری آغاز شد و این داستان هر ساله در ایران با قوای بیشتری تکرار می‌شود.
حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان اینکه کم کم فضای داخلی ایران به فضای خارجی هم اثر گذاشت که اکنون ما شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم و به فضل خدا این بیداری در حال توسعه است، گفت: کم کم کشورهای اروپایی هم از جرقه بیداری اسلامی از خواب طولانی بیدار خواهند شد و امروزه هم بعضی حرکات را در آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز شاهد مخالفت مردم اروپا و آمریکا از وضع موجود هستیم، یادآور شد: ما باید راه طی شده خود را گم نکنیم و به گذشته پر افتخار خود برگردیم و همیشه افتخارات گذشته خود را رصد کنیم و نیز به آینده‌ در پیش امیدوار باشیم.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خاطرنشان کرد: طبیعی است که رهبر و نظام اسلامی ما الگویی برای کشورهای جهان است برای اینکه این جایگاه برای همیشه محفوظ باشد شرط نخست و اصلی آن وحدت و همدلی داخلی است که باید تحت امر ولایت فقیه همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان و افرادی که مسئولیت‌هایی را دارند رعایت این اصل را در اولویت قرار دهند و تجربه نشان داده است کسانی که از حریم ولایت خارج شده‌اند آسیب دیده و آسیب رسانده‌اند.
وی افزود: آنهایی که تحت امر ولایت فقیه چه در زمان امام راحل انقلاب و چه بعد از امام (ره) تحت امر فرمان مقام معظم رهبری هستند توانسته‌اند با بصیرت حرکت کرده و از هر آفتی در امان باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول