اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در گفت و گو با فارس:

‌فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان به 30 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور گفت: این فدارسیون سالانه حداقل نیاز به 30 میلیارد ریال اعتبار برای هزینه در 14 رشته ورزشی زیرپوشش خود دارد.

‌فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان به 30 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد
‌محمد مسجدی امروز در حاشیه هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر گلبال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از 14 رشته ورزشی زیرپوشش این فدراسیون هر رشته ورزشی به طور میانگین سالانه به 250 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی هزینه متوسط سالانه هر رشته ورزشی این فدراسیون را برای اعزام تیم‌های ورزشی، برگزاری همایش‌ها، برگزاری تورنمنت‌های جنبی و  برگزاری اردوهای آمادگی را بیش از250 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: گلبال به دلیل اینکه رشته اصلی است و دارای لیگ و برگزاری مسابقات متعددی است از این میزان سهم بیشتری باید داشته باشد.  
به گفته وی لیگ گلبال بر خلاف دیگر لیگ‌های ورزش کشور که فدراسیون  آنها از تیم‌های شرکت کننده ورودیه دریافت می‌کند فدارسیون نابینایان و کم‌بینایان برای برخی از تیم‌های گلبال که توان پرداخت ورودیه ندارند از عتبارات خود هزینه می‌کند تا منجر به حذف این تیم‌ها از لیگ و لطمه به آنها نشود. 
مسجدی یادآور شد: از جمع شش تیم لیگ برتر گلبال کشور که امروز در کاشان حضور دارند تنها سه تیم توان پرداخت ورودیه مسابقات را داشته‌اند اما با سه تیم دیگر تعامل داریم و در برخی مواقع نیز مجبور به صرف اعتبارات فدارسیون برای حضور آنها در لیگ شده ایم تا تیم‌های لیگ گلبال ریزشی نداشته باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور نیز باید از ورزشکاران این رشته حمایت کند ابراز داشت: حمایت‌های سازمان بهزیستی کشور به این رشته تاکنون در حد استفاده از فضاهای ورزشی این سازمان بوده است.
مسجدی ،کل اعتبارات سال گذشته این فدارسیون را 850 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در سال گذشته به دلیل حضور در مسابقات پارالمپیک گوانجو این میزان اعتبار تنها کفاف بخشی از هزینه‌های سالانه این فدراسیون را داشت. وی در عین حال با اشاره به اینکه چندین منبع تززیقی به عنوان بودجه برای فدراسیون وجود دارد تصریح کرد: مهمترین آن وزارت ورزش و جوانان است که همه ساله تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌شود که به مرور در طول سال به مرحله اجرا در می‌آید.
به گفته وی امضای این تفاهم‌نامه به دلیل اینکه وزیر ورزش معرفی نشده بود مدتی طول کشید اما حدود دو ماه قبل این تفاهم‌نامه به امضای طرفین رسید.
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور افزود: در این تفاهم‌نامه وزارت ورزش و جوانان به دلیل اینکه این  فدراسیون حامی مالی مشخصی ندارد توجه ویژه‌ای به فدراسیون نابینایان و کم بینایان معطوف می‌سازد.
مسجدی اضافه کرد: انتظار می‌رود همانگونه که وزارت ورزش و جوانان تا کنون با فدراسیون نابینایان و کم بینایان همکاری داشته است بتواند سهم بیشتری از بودجه مصوب را به این فدراسیون اختصاص دهد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول