اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با وجود تعامل‌های صورت گرفته؛

بی‌توجهی مدیران تربیت‌بدنی نسبت به نابینایان مشهود است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان کشور گفت: با وجود تعاملی که این فدراسیون با مدیران کل تربیت‌بدنی استان‌ها دارد اما بی‌توجهی آنان نسبت به نابینایان و کم‌بینایان هنوز هم مشاهده می‌شود.

بی‌توجهی مدیران تربیت‌بدنی نسبت به نابینایان مشهود است
محمد مسجدی در حاشیه هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر گلبال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مشکل سپرده شدن سالن‌ها به ورزشکاران نابینا و کم‌بینا از جمله مشکلات فراگیری است که این ورزشکاران در اکثر استان‌های کشور با آن روبرو هستند. 
وی بر حساسیت ورزشکاران این رشته نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی تأکید کرد و گفت: نابینایان برای فعالیت ورزشی نیاز به کفپوش‌های مناسب دارند، این در حالی است که برای اختصاص سالن ورزشی برای فعالیت‌های ورزشی، نابینایان را به چشم مزاحمانی برای ورزشکاران بینا نگاه می‌کنند.
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور یادآور شد: با وجود تعاملی که فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان کشور با مدیران کل تربیت بدنی استان‌ها دارد اما بی‌توجهی آنان نسبت به نابینایان و کم‌بینایان در سطح کشور هنوز هم مشاهده می‌شود.
مسجدی در ادامه با بیان اینکه فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان کشور سالن اختصاصی برای ورزشکاران خود در سطح کشور و حتی در پایتخت ندارد، اظهار داشت: انتظار می‌رود سازمان ورزش و جوانان و سایر نهادهای مرتبط با تربیت بدنی نسبت به حل این موضوع اهتمام ورزند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به قهرمانی اخیر تیم ملی امید گلبال در تورنمنت چند جانبه قطر اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر نیز اردوهای تیم‌های ملی در چهار یا پنج مرحله تست‌گیری برای انتخاب بازیکنان تیم ملی گلبال برگزار شده و بازیکنان منتخب تقریبا مشخص شده‌اند.
به گفته وی با وجود آنکه اردوهای بازیکنان انتخاب شده تیم ملی باید از دی‌ماه آغاز شود، ولی این اردوها زودتر از زمان تعیین شده شروع می‌شود و در یکی دو ماه اخیر نیز اردوهای اصلی تیم ملی گلبال برای حضور در بازی‌های پارالمپیک لندن کار خود را آغاز می کنند.
رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان کشور از توجه ویژه این فدراسیون به آموزش و پژوهش در سال جاری نیز خبر داد و از آموزش و پژوهش به عنوان یکی از برنامه‌های مهم فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان کشور نام برد.
مسجدی افزود: برای آموزش و پژوهش فعالیت‌های زیادی شده و برنامه‌های مدونی نیز برای آموزش تدارک دیده شده است.
وی گفت: هم اکنون در حال آماده کردن یک کتاب مرجع آموزشی هستیم که این کتاب تمام رشته‌های ورزشی را پوشش می‌دهد.
مسجدی همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی بین‌المللی داوری گلبال، برگزاری مسابقات دو و میدانی برای حضور در تورنمنت‌ها، حضور تیم بوشهر در تورنمنت کویت و ارائه سهمیه گلبال به استان‌ها را از دیگر برنامه‌های فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان عنوان کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول