اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی سامانه مکانیزه ثبت شرکت‌ها؛

ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مکانیزه انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شرکت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: با راه‌اندازی سامانه مکانیزه اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی، سیستم اطلاعاتی و عملیاتی ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری در بوشهر به صورت جامع مکانیزه می‌شود.

ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مکانیزه انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، انیس ناصری عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: با این اقدام ضمن رایانه‌ای شدن کامل عملیات تا حذف کامل کاغذ، در چارچوب برقراری دولت الکترونیکی، ارائه تمام خدمات اطلاع‌رسانی، عملیاتی و اجرایی به ارباب رجوع، به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در محل ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود.
وی در باره اهداف این طرح اضافه کرد: اتوماسیون کامل فرآیندهای اداره ثبت شرکت‌ها مبتنی بر کارتابل الکترونیکی، ایجاد شناسنامه الکترونیکی برای شرکت‌ها، کاهش مراجعه حضوری ارباب‌ رجوع، اطلاع ‌رسانی به مراجع ذیصلاح، طبقه‌بندی مدیریتی اطلاعاتی، ایجاد یک مرجع ملی قابل اتکاء و حضور تمام شرکت‌های ایرانی در تجارت جهانی از جمله اهداف تعریف شده این پروژه است.
وی در ارتباط با مراحل ثبت شرکت‌های تعاونی یادآور شد: با اخذ معرفی نامه از اداره تعاون متقاضیان برای تغییرنام به واحد ثبت شرکت‌ها مراجعه می‌کنند که پس از گرفتن تأییدیه بنام به اداره تعاون ارجاع داده می‌شوند تا با تنظیم اساسنامه و مدارک لازم برای ثبت شرکت اقدامات لازم انجام دهند و در انتها برای پیگیری مراحل ثبت به ثبت شرکت‌ها این اداره کل مراجعه کنند.
وی افزود: هر چند اداره شرکت‌های این اداره کل مشاوره‌های لازم در ارتباط با انتخاب نام شرکت به متقاضیان ارائه می‌کند اما با تمهیدات انجام شده این امر به ادارات پست و پیشخوان‌های دولت الکترونیک واگذار شده است .
ناصری در تعریف شرکت تضامنی گفت: شرکتی است که تحت اسم ویژه برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود که اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است در این شرکت منافع به نسبت سهم الشرکه بین شرکا تقسیم می‌شود.
وی در ارتباط با شرکت نسبی نیز اظهار داشت: شرکتی است که برای امور تجاری تحت اسم ویژه بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه است که در شرکت گذاشته شده است.
رئیس اداره ثبت شرکت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در راستای آشنائی مردم با مراحل انجام کار و قوانین ثبتی تمام فرآیندهای مورد نیاز در بروشورهای مدون در اختیار آنها قرار می‌گیرد .
وی گفت: اگر چه این برشورها مجموعه کاملی از قوانین مقررات ثبتی نیست ولی سعی بر آن شده تا مسائل اساسی و مورد لزوم بیان شود.
وی عمده‌ترین فعالیت‌ها را مقررات ثبت شرکت‌ها، ثبت تأسیس انواع شرکت‌های سهامی و غیرسهامی و ثبت تصمیمات مجامع عمومی و هیئت مدیره و تغییرات شرکت های سهامی و غیر سهامی عنوان کرد.
ناصری گفت: ثبت مؤسسات غیرتجاری و تغییرات بعدی آنها، پلمب دفاتر تجاری، ثبت نام در دفتر ثبت تجاری، ثبت اختراعات، تعیین نام شرکت یا مؤسسه، ثبت علامت تجاری، ثبت اضافه کالا و طبقه و تغییر علامت و تجدید علامت تجاری از دیگر فعالیت‌هایی است که در این بخش انجام می‌شود.
رئیس اداره ثبت شرکت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در معرفی اقسام مختلف شرکت‌ها گفت: این شرکت‌ها در هفت بخش شرکت تعاونی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت سهامی اعم از عام و خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی تقسیم بندی شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول