اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

تامین آب خراسان جنوبی از سرشاخه‌های داخلی تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تامین آب یکی از معضلات استان است، گفت: در هیئت دولت مصوب شد مطالعات انتقال 120 میلیون مترمکعب آب از سرشاخه‌های داخلی تا سه ماه آینده به اتمام برسد و عملیات اجرایی نیز تا پایان سال آغاز شود.

تامین آب خراسان جنوبی از سرشاخه‌های داخلی تا پایان امسال
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید عصر امروز در نشست خبری به بیان مصوبات جلسه هیئت دولت و شورای عالی اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت و اظهار داشت: سفر چهارم هیئت دولت همراه با مصوبات خوبی در بخش‌های مختلف بوده است.
وی با قدردانی از حضور مردم در مراسم استقبال از رئیس جمهور افزود: حضور مردم فهیم و انقلابی خراسان جنوبی در مراسم استقبال ورق زرین دیگری بر افتخارات این استان بود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هیئت دولت و رئیس جمهور نیز در این سفر برای استان سنگ تمام گذاشتند و همراهی دولت و وزرا در پیشبرد مصوبات خیلی خوب بود و این مسئله سبب تصویب مصوبات جدیدی برای استان و توسعه منطقه شد و امید است اجرای مصوبات نیز به خوبی صورت گیرد.
رشید حضور مردم در عرصه‌های مختلف را یک مهم در نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: این مسئله سبب ارتقای امنیت پایدار در منطقه می‌شود و این حضور نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.
وی به مصوبات جلسه هیئت دولت در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: احداث مجتمع فرهنگی در مرکز شهرستان‌های فاقد مجتمع فرهنگی، اتمام عملیات خط انتقال گاز نهبندان تا سال 91 و اختصاص 30 میلیارد ریال برای ساخت مجتمع گمرکات استان در سال 91 و 92 از جمله این مصوبات است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مصوب شده که دولت در هفت صنعت در شهرستان‌های استان به غیر از مرکز استان تا میزان 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.
رشید از تصویب ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره زرشک و زعفران در مرکز استان خبر داد و افزود: همچنین مصوب شد که مرکز تحقیقات عناب، زعفران و زرشک در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مصوب شد که تا دهه فجر تمام مراکز درمانی در بخش‌های اطراف شهرستان‌های استان سه شیفته شود و مجوز استخدام آن نیز صادر شود.
رشید از ارتقای ناحیه صنعتی سرایان به شهرک صنعتی خبر داد و گفت: همچنین مبلغ 5 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه تحقیقات صنعتی شرق ایران در بیرجند اختصاص پیدا کرد.
وی به سایر مصوبات نیز اشاره کرد و افزود: کمک به بازسازی و مرمت اماکن ورزشی استان، ایجاد مجتمع ورزشی در مجاورت استادیوم 15 هزار نفری بیرجند، توسعه فضاهای ورزشی در روستاهای بالای 100 خانوار و ساخت دو استخر سرپوشیده در جوار مدارس سطح استان از مصوبات ورزشی جلسه هیئت دولت برای خراسان جنوبی بوده است.
استاندار خراسان جنوبی به مصوبات جلسه هیئت دولت در بخش فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و افزود: احداث خوابگاه دانشجویی 280 نفره در بیرجند، ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران در قاین، نهبندان و فردوس، احداث سالن چندمنظوره ورزشی در سربیشه، درمیان، بشرویه، سرایان، حاجی‌آباد و خوسف و تاسیس ساختمان مرکز آموزشی فنی ‌و حرفه‌ای و احداث پردیس دانشگاهی فرهنگیان و یک اردوگاه ملی در بیرجند از جمله این مصوبات بود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول