اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قزوین:

مصوبات جلسات برخی دستگاه‌ها در اختیار افراد سودجو قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قزوین با بیان اینکه برخی از تصمیم‌گیر‌ی‌های جلسات دستگاه‌ها در اختیار افراد سودجو قرار می‌گیرد خواستار جلوگیری از این موضوع شد.

مصوبات جلسات برخی دستگاه‌ها در اختیار افراد سودجو قرار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین،محمد حسین یزدان پناه در دیدار با شهردار، رئیس شورای شهر و کارشناسان شهرداری محمدیه بیان کرد: عدم سوء استفاده از موقعیت‌های اداری، پرهیز از رانت‌جویی و عدم تبعیض بین ارباب رجوع از جمله انتظارات به حق مردم از دستگاه‌های اجرایی است زیرا مردم خدمتگزاران خود را مورد اعتماد و امانت‌دار نظام می‌دانند.
وی ادامه داد: پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها باید بسیج و حمایت افکار عمومی را به همراه داشته باشد که این امر نیازمند کار فرهنگی گسترده است؛ شهرداری‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف زمینه تحمل، صبر، مشارکت عمومی، ایجاد رغبت و همچنین همکاری همه جانبه مردم را در مراحل مختلف انجام پروژه‌ها فراهم آورند.
مدیرکل بازرسی استان قزوین اضافه کرد: شهرداری‌ها با توجه به تنوع خدماتی که ارائه می‌دهند بیشترین مراجعات مردمی و ارباب رجوع را دارند، از این‌رو در سطح مدیریت شهری و از نظر شهروندان، افکار عمومی جامعه و رسانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: روان سازی و کوتاه کردن فرآیندهای اداری از عوامل مؤثر در ارتقای رضایتمندی مردم است و توصیه دستگاه نظارتی به دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند شهرداری‌ها این است که با کوتاه کردن و روان سازی فرآیندها و پاسخگو بودن در مقابل مراجعان زمینه تکریم واقعی ارباب رجوع را فراهم کنند.
یزدان پناه عنوان کرد: یک نمونه بارز از تکریم ارباب رجوع در شهرداری‌ها این است که با مدیریت و ساماندهی امور زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم با احساس نگرانی و دغدغه وارد شهرداری نشوند و بتوانند در زمان کوتاهی خدمت مناسب را دریافت کنند.
وی اظهار کرد: مدیران در قبال اقدامات پرسنل و مجموعه تحت مدیریت خود مسئول هستند بنابراین با تقویت نظارت‌های درون سیستمی موضوعات و مسائل روزمره دستگاه را رصد کنند.
مدیرکل بازرسی استان قزوین اعلام کرد: متأسفانه از بعضی دستگاه‌ها گزارشاتی در خصوص رانت‌جویی اطلاعاتی به اداره کل بازرسی می‌رسد که بر اساس آن، اطلاعات و تصمیمات گرفته شده در جلسات داخلی دستگاه در فاصله زمانی کوتاهی در اختیار افراد نااهل، سودجو و فرصت طلب قرار می‌گیرد و به دنبال آن اتفاقاتی در نقاطی از استان از جمله در مورد زمین و ارزش افزوده آن رخ می‌دهد که بسیار قابل توجه است و هزینه‌هایی را هم در پی دارد.
وی در ادامه وجود دستگاه نظارتی را یک فرصت برای دستگاه‌های اجرایی دانست و تأکید کرد: سازمان بازرسی اعتلاء و بالندگی دستگاه‌های اجرایی را بالندگی و افتخار خود می‌داند و در این راستا تلاش می‌کند تا با قرار گرفتن در کنار دستگاه‌ها و همکاری‌های همه جانبه و سازنده، چالش‌ها، کمبودها و موانع پیش روی آنان را شناسایی و مرتفع کند.
یزدان پناه با ابراز رضایت و قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در شهر محمدیه گفت: با وجود برخی از محرومیت‌ها که از گذشته در این شهر بوده خوشبختانه کارهای خوبی در چند سال اخیر صورت گرفته که امیدواریم با همت و تلاش بیشتر شاهد تحول روز افزون در ارائه خدمات به شهروندان و رضایتمندی عمومی باشیم.
در ابتدای این جلسه شهردار محمدیه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های شهرداری ارائه داد و اظهار کرد: دید بلند و ارزشمند سازمان بازرسی نسبت به جایگاه و وظایف شهرداری‌ها موجب قوت قلب و ایجاد انگیزه بیشتر در انجام امور است.
ایرج زاهد پور افزود: تلاش خواهیم کرد تا با بهره‌گیری از نظرات و ارشادات کارشناسان دستگاه نظارتی کاستی‌ها و ضعف‌های موجود را پوشش و خدمات را با شفافیت بهتر و پاسخگویی هرچه بیشتر به مردم و شهروندان ارائه دهیم.
گفتنی است یزدان پناه در حاشیه این نشست از پروژه ساختمان جدید شهرداری محمدیه بازدید به عمل آورد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول