اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد:

مسمومیت و سوختگی عامل اصلی مرگ کودکان در هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اصلی‌ترین عامل مرگ کودکان زیر پنج سال هرمزگان سوانح و حوادث، مسمومیت و سوختگی است.

مسمومیت و سوختگی عامل اصلی مرگ کودکان در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین‌پور صبح امروز در نخستین جلسه کمیته تخصصی سلامت مادر و کودک با بیان اینکه پائین بودن سطح سواد، دسترسی نامناسب به مراکز بهداشتی درمانی و عوامل محیطی از مهم‌ترین عامل موثر در مرگ مادران به دلیل عوارض بارداری و زایمان در استان است خواستار استمرار همکاری بین بخشی ادارات در زمینه ارتقا سلامت مادران شد.
وی در تشریح عوامل کاهش یا افزایش مرگ و میر کودکان افزود: سطح سواد مادر و آگاهی خانواده، دسترسی به خدمات و فوریت‌های درمانی و هزینه آن، وضعیت راه‌های روستایی و شبکه‌های مخابراتی و وضعیت اقتصادی اجتماعی خانواده از جمله عوامل موثر در این زمینه هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: کیفیت خدمات بهداشتی درمانی، بخش کوچکی از عوامل موثر در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان را به خود اختصاص می‌دهد و در راستای ارتقاء سلامت مادر و کودک در استان باید همکاری‌های بین بخشی صورت گیرد.
حسین‌پور اصلی‌ترین عامل مرگ کودکان زیر پنج سال استان هرمزگان را سوانح و حوادث، مسمومیت و سوختگی عنوان و اضافه کرد: بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به سوانح و حوادث ترافیکی و خفگی در آب است.
وی در تشریح وضعیت زنان در سنین باروری استان در سال 90 اظهار داشت: 51 درصد زنان 49 ـ 10 ساله همسردار در معرض بارداری پرخطر هستند که 36 درصد این زنان از وسیله مطمئن پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌کنند.
حسین‌پور بیان کرد:  بارداری در سنین زیر 20 سال و بالای 35 سال و همچنین زایمان‌های مکرر، مرگ و میر کودکان را بالا می‌برد و سلامت مادر را به طور جدی تهدید می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اصلی‌ترین عامل مرگ کودکان زیر پنج سال استان را سوانح و حوادث، مسمومیت و سوختگی عنوان کرد و افزود: ناهنجاری مادرزادی دومین عامل مرگ کودکان است.
وی افزود: 88 درصد مادران کودکان فوت شده تحصیلات زیر دیپلم و 37 درصد آنها بی‌سواد هستند و 65 درصد کودکان فوت شده ساکن مناطق روستایی بوده‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول