اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی رباط کریم خبر داد:

دستگیری 500 سارق در رباط‌کریم

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از دستگیری 500 سارق و کشف 242 سرقت در این شهرستان خبر داد.

دستگیری 500 سارق در رباط‌کریم
به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، ابراهیم حسن‌آبادی در ادامه از افزایش 25 درصدی آمار کشفیات و دستگیری‌ها در 7 ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.
وی افزود: افزایش این تعداد کشفیات و دستگیری‌ها مرهون تلاش و کوشش مأموران انتظامی شهرستان رباط کریم بوده است.
این مسئول بیان کرد: در این مدت 70 فقره سرقت منزل و مغازه، 29 فقره سرقت اماکن، 71 فقره کیف قاپی، 5 فقره سرقت احشام، 27فقره سرقت وسایل خودرو، 14 فقره قتل، 45فقره جعل و کلاهبرداری و 40 فقره سرقت به عنف کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم تصریح کرد: از 642 مورد دستگیری در این مدت 90 نفر سارق منزل و مغازه، 54 سارق اماکن، 54 سارق کیف قاپ، 5 سارق احشام، 40 سارق وسایل خودرو، 20نفر قاتل، 81 نفر جاعل و کلاهبردار، 38 نفر سارق به عنف و سایر دستگیری‌ها می‌باشد.
وی اعلام کرد: در آینده نیز به منظور افزایش امنیت اجتماعی، طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده در سطح شهرستان به صورت مستمر و مداوم به مرحله اجرا در خواهد آمد.
این گزارش در ادامه از دستگیری سارق مامورنما در ساوجبلاغ خبر داد و آورده است، سارقی که با معرفی خود به عنوان مامور انتظامی از شهروندان زورگیری می‌کرد توسط مأموران نیروی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ دستگیر شد.
به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری بخش چندار و اعلام شکایت مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با معرفی خود به عنوان مأمور با زور و تهدید مبلغ 70 هزارتومان وجه نقد و گوشی تلفن همراه وی را به سرقت برده است پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
براساس این گزارش، ماموران انتظامی با راهنمایی‌های مالباخته درباره مشخصات ظاهری و چهره نگاری از چهره فرضی متهم با استقرار تیم‌های کنترل نامحسوس، در مناطقی که
احتمال وقوع جرم در آنجا متصور بود ناگهان به فردی برخورد کردند که مشخصات ظاهری وی با مشخصات متهم نزدیک بود .
ماموران با تحت نظر قرار دادن حرکات و رفتار مشکوک این فرد مطمئن شدند که سارق مامورنما خود این فرد می‌باشد، بنابراین در یک عملیات غافلگیرانه با نزدیک شدن به او موفق به دستگیری و انتقال وی به کلانتری شدند.
در بازرسی ماموران از منزل متهم مبلغ 40 هزارتومان وجه نقد، 2 قبضه چاقو، 7 دستگاه تلفن همراه مسروقه، 21 عدد پایپ استعمال شیشه، تعداد 4 بسته مواد مخدر شیشه، یک عدد ترازوی دیجیتال توزین مواد مخدر، کشف و ضبط شد.
متهم دستگیر شده در ابتدا منکر هر گونه سرقت و زورگیری شد، اما در مواجهه با فرد مالباخته به ناچار لب به اعتراف گشوده و گفت که با انتخاب سوژه‌های مورد نظر و معرفی خود به عنوان مامور و با بهانه جویی‌های مختلف طعمه‌های خود را مورد اخاذی و سرقت قرار می‌داده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول