اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم خبر داد:

کاهش 12 درصدی دستگیری مربوط به مواد مخدر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم از کاهش 12 درصدی ورود مجرمین در ارتباط با مواد مخدر به زندان‌های استان قم خبرداد.

کاهش 12 درصدی دستگیری مربوط به مواد مخدر
منوچهر طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در ارتباط با میزان ترکیب جمعیتی زندانیان استان قم، اظهار کرد: ورود مجرمین به زندان‌های استان قم با 11 درصد افزایش روبه‌رو بوده است، این در حالی است که ورود مجرمین در ارتباط با مواد مخدر با کاهش 11.8 درصدی مواجه بوده است.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در طول شش ماهه نخست سال جاری اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 4 تن انواع مواد مخدر کشف شده است که در این خصوص 17 باند بزرگ مواد مخدر منهدم و 3 هزار و 968 متهم، از جمله قاچاقچی، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده دستگیر شده‌اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با بیان اینکه استان قم سومین استانی است که کمپ ترک اعتیاد اجباری دارد، عنوان کرد: استان قم با برپایی دو واحد کمپ ترک اعتیاد اجباری، توانسته است نزدیک به 300 معتاد را درمان کند و به آغوش جامعه برگرداند.
وی برخورد قاطعانه مرجع قضایی را یکی از راهکارهای مناسبی دانست که توانسته است در کاهش آمار جرم و جنایت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
طالبی اضافه کرد: احکام سنگین برای هنجارشکنان نوعی عامل بازدارنده به شمار می‌‌آید که صدور حکم اعدام 9 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر نیز یکی از این عوامل بازدارنده است که در طول شش ماهه نخست سال جاری به اجرا درآمده است.
وی در ادامه از تغییر جمعیتی جرایم در زندان‌های استان قم خبر داد و گفت: با وجود رشد 11 درصدی دستگیری مجرمین و ارجاع آنان به زندان‌های استان قم، شاهد کاهش 11.8 درصدی دستگیری متهمین در ارتباط با مواد مخدر نسبت به سال گذشته هستیم.
طالبی دستگیری افراد مرتبط با قرص‌های روانگردان را نیز با کاهش 13 درصدی همراه دانست و در این رابطه عنوان کرد: آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر از 47 درصد در سال گذشته به 46 درصد در شش ماهه سال جاری رسیده است که نشان از پیشرفت پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در عملیات‌ها و فعالیت‌های مربوط به مبارزه با مواد مخدر است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در پایان با اشاره به اهمیت پیشگیری در مقابل مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: دستاوردهای نیروی انتظامی در برابر مبارزه با مواد مخدر، در زمینه پیشگیری بیشتر از مبارزه با مواد مخدر بوده است و فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذاری بیشتری نسبت به برخورد و مبارزه مستقیم با مواد مخدر دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول