اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور فیروزآباد:

دانشجو باید ارزش علمی خود را درک کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور فیروزآباد گفت: دانشجو باید در نخستین گام جایگاه و ارزش علمی خود را درک کند و در راه کسب علوم در رشته‌های تخصصی پذیرش شده گام بردارد.

دانشجو باید ارزش علمی خود را درک کند
به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فیروزآباد بعد از ظهر امروز در مراسم جشن آغاز به تحصیل دانشگاه پیام نور این دانشگاه که با حضور جمعی از مسئولان و امام جمعه موقت این شهر در سالن آموزش و پرورش فیروزآباد برگزار شد، با تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی این دانشگاه اظهار داشت: دانشجو باید در نخستین گام جایگاه و ارزش علمی خود را درک کند و در راه کسب علوم در رشته‌های تخصصی پذیرش شده گام بردارد.
محمد معین صفاری تصریح کرد: برای هر برنامه‌ریزی، پژوهش از نیازهای اساسی یک سازمان به شمار می‌رود که این امر چند سالی است در دستور کار اعضای هیئت علمی این دانشگاه قرار گرفته و مرکز فیروزآباد نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی افزود: این دانشگاه با به کارگیری ترکیبی از استادان مجرب، باسابقه و نیروهای جوان مقیم و خارج از این شهرستان و نیز با دارا بودن کادر اداری پر تلاش توانسته است زمینه مناسبی برای ارتقاع سطح علمی دانشجویان فراهم آورد.
در ادامه حجت‌الاسلام علی حسن‌زاده امام جمعه موقت شهرستان فیروزآباد بیان داشت: آنقدری که خدا برای علم و عالم ارزش قائل شده برای هیچ کس و هیچ چیزی قائل نشده است.
حسن زاده ادامه داد: خداوند زمانی که مقام خلیفة‌الهی را به آدم می‌دهد و او را بر ملائکه برتری می‌بخشد به پاس علم و دانایی آدم، ملائکه بر او سجده می‌گذارند.
رئیس حوزه علمیه محمدیه شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: دانش آنقدر مهم بوده که پیامبر گرامی اسلام آموختن علم را بر هر زن و مرد مسلمان واجب می‌داند.
وی با بیان اینکه دانشمندان اسلامی در هر رده علمی پیش‌قراول بوده‌اند ابراز داشت: اگر تاریخ و کارنامه اسلام را مرور کنیم متوجه می‌شویم علم حقوق، طب، هنر، معماری و هر علم دیگری دانشمندان اسلامی پیش قراولان آن بوده و هستند.
امام جمعه موقت فیروزآباد خطاب به دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه گفت: نعمت جوانی جایگزین ندارد و دانشجویان و جوانان باید بدانند که آن را خداوند یک بار به هر شخص عطا می‌کند و این نعمت ذره ذره سپری می‌شود و آن را باید خوب مدیریت کرد تا صاحب ثروت علمی مفید شد.
حسن زاده ادامه داد: در ایران علم‌آموزی افتخار است و باید سعی کرد روزی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوید با افتخار از این محیط علمی خارج و سربلندی را به پدران، مادران و جامعه هدیه کنید.
رئیس حوزه علمیه محمدیه فیروزآباد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جوانان باید دست از دین بر ندارند و این را بدانند که هر کس از دین فاصله گرفت در حقیقت در لبه پرتگاه قرار گرفته و امکان سقوط او چند برابر می‌شود.
در پایان این مراسم بابک اجتماعی معاون این دانشگاه توضیحاتی را در مورد قوانین آموزشی، دستور‌العمل‌ها و طریقه ارائه دروس و نحوه گزارش‌گیری از سایت پیام نور را برای دانشجویان ورودی جدید ارائه داد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول