اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور کرمان:

سطح علمی دانشجویان پیام نور کیفیت بالایی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: نتایج ارزیابی‌های مختلف از جمله آنچه سازمان سنجش منتشر کرده، حاکی از کیفیت مناسب علمی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور است.

سطح علمی دانشجویان پیام نور کیفیت بالایی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید تابلی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با خیزش عظیم علمی و فرهنگی در دولت‌های نهم و دهم در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی رشد بسیار بالایی داشته است.
وی با اشاره به پذیرش دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع بالاتر افزود: نتایج ارزیابی‌های مختلف از جمله آنچه سازمان سنجش منتشر کرده، حاکی از کیفیت مناسب علمی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور است.
تابلی تصریح کرد: خروجی دانشگاه پیام نور نشان می‌دهد که سهم قبولی فارغ‌التحصیلان پیام نور در آزمون‌های سراسری ارشد و حتی دکترا دو برابر دانشگاه‌های غیردولتی است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان ابراز داشت: در مراکز و واحدهای پیام نور استان کرمان درخشش دانشجویان این دانشگاه در مسابقات مختلف کشوری و بین‌المللی از جمله اختراعات و همچنین جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی نشان از سطح علمی بالای این دانشجویان دارد.
تابلی با بیان اینکه بیشترین پژوهش‌ها در ISI از دانشگاه پیام نور استان کرمان است، افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور در رتبه‌های استادیار، دانشیار و پژوهشگر برتر مجری طرح‌های بین‌المللی و استانی هستند.
وی با بیان اینکه استانداردهای آموزشی پیام نور در بسیاری از مراکز مطابق استانداردهای وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: دانشجویان پیام نور ازلحاظ سطح علمی از سایر دانشجویان دانشگاه‌های دیگر نیز برتر هستند.
تابلی افزود: دانشگاه پیام نور بیش از 500 دانشگاه در کشور و بیش از 30 درصد جمعیت دانشجویی کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود و خدمات درخشانی را در آموزش عالی رقم زده است.
وی افزود: در استان کرمان 25 درصد جمعیت  دانشجویی در مراکز و واحدهای پیام نور مشغول به تحصیل هستند.
تابلی با بیان اینکه در مراکز و واحدهای پیام نور استان کرمان بیش از 40 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند، بیان کرد: امروز دانشگاه پیام نور یک ابر دانشگاه است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تحصیلات تکمیلی پیشرفت خوبی صورت گرفته است و رشته‌های کارشناسی ارشد ادبیات در مرکز جیرفت، زمین شناسی در مرکز کرمان و شیمی در واحد بم ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر احتمال صدور مدرک معادل برای برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: اقدامات دانشگاه پیام نور در راستای کیفیت و در عرصه‌های مختلف از دید نماینده مجلس شورای اسلامی مغفول مانده است.
وی افزود: دانشگاه پیام نور در سال‌های اخیر با گسترش فضاهای آموزشی و افزایش رشته‌های فنی مهندسی رشد چشمگیری داشته و طبیعی است که منافع برخی از گروه‌ها تحت‌الشعاع قرار بگیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول