اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد:

راه‌اندازی مرکز رشد و فن‌آوری در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از راه‌اندازی مرکز رشد و فن‌آوری به‌منظور اجرای ایده‌های دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور در دانشگاه علوم و فنون دریایی این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز رشد و فن‌آوری در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر
مسعود صدری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تنها دانشگاه جامع دریایی در سطح کشور است که بیشتر علوم و رشته‌های دریایی را آموزش می‌دهد.
وی افزود: سال گذشته بودجه این دانشگاه 7.5میلیارد تومان بوده که امیدواریم امسال با افزایش این بودجه شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی و تحقیقاتی متنوعی در این دانشگاه باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو هزار دانشجو در مقطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: این دانشگاه از سال 73 تاکنون بیش از 70 طرح تحقیقاتی را با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی کشور انجام داده است.
صدری‌نسب اضافه کرد: در راستای حمایت از ارتقای علم و فن‌آوری در سطح در شهرستان و در ابعاد گسترده‌تر در جامعه، این دانشگاه برای پژوهشگران اقدام به راه‌اندازی مرکز رشد و فن‌آوری با تسهیلات ویژه کرده است.
وی با بیان اهداف ایجاد این مرکز گفت: افراد از هر صنف، سن و گروه، چه دانشجو و چه غیر دانشجو می‌توانند طرح و ایده‌های خود را به این مرکز آورده و آنها را به مسئولان مرتبط ارائه دهند.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: ایده‌ها به نظر و ارزیابی کارشناسان مربوطه رسیده و در صورت بررسی نهایی و تأیید به مرحله تولید وارد می شوند.
وی با اشاره به اینکه در این راستا به افراد طراح، تسهیلات 5 میلیون تومانی و جا و مکان مطالعه به‌منظور انجام کارهای علمی اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: مطمئناً افراد طراح و دارای ایده باید حمایت شوند و تنها در این صورت است که می‌توانند در اثبات ایده علمی خود موفق شوند.
صدری‌نسب عنوان کرد: بعد از مرحله تولید، ایده فرد طراح به‌عنوان اختراع ثبت و فن‌آوری وی عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی با سازمان حفاظت محیط زیست، مخابرات، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت نیرو و سازمان آب تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده تصریح کرد: بیش از 400 میلیون تومان بودجه برای ساخت این مرکز اختصاص یافته که امیدواریم امسال در زمینه‌های طرح‌های تحقیقاتی بتوانیم گام‌های بلندی برداریم.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بیان کرد: اجرای ایده‌های دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور از بزرگترین اهداف راه‌اندازی مرکز رشد و کارآفرینی این دانشگاه است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید طوری دانشجو را تربیت کنند که قدرت و روحیه پژوهشگری داشته باشد این مهم حاصل نمی‌شود مگر اینکه پژوهش و تحقیق در دانشگاه‌ها نهادینه شود.
صدری‌نسب گفت: این مرکز در استان با عنوان پارک علم و فن‌آوری در خدمت طرح و ایده‌های مخترعان و پژوهشگران است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول