اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک رشت خبر داد:

راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی ترافیک رشت

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت از راه‌اندازی نخستین مرکز فوریت‌های شبانه‌روزی ترافیک در رشت خبر داد.

راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی ترافیک رشت
فرهاد نصیری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت راه‌اندازی مرکز مذکور را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت عنوان کرد.
وی با اشاره به نوع فعالیت این مرکز اظهار داشت: حضور به موقع در سر صحنه تصادف در هر ساعت از شبانه‌روز، تعویض تابلوهای آسیب دیده، پاکسازی محیط، در کنار پلیس بودن در مواقع بحرانی و... از جمله فعالیت این مرکز است.
این مسئول راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی ترافیک شهر رشت را در سال جاری عنوان کرد و گفت: این مرکز در حوزه معاونت مذکور و زیر نظر سازمان ترافیک فعالیت می‌کند.
وی بازسازی تابلوهای راهنمای شهر و مسیرهای شهر رشت، تابلوهای بالای سر دور کمربندی این شهر و مطالعات ایستگاه‌های اتوبوس را از جمله دیگر برنامه‌های معاونت مذکور ذکر کرد.
نصیری با بیان اینکه ساماندهی پایانه‌های درون شهری از برنامه‌های مهم دیگر این معاونت است، خاطرنشان کرد: امسال دو پایانه مسافری شمال غرب و غرب رشت «پل بوسار و بلوار شهید افتخاری» ساماندهی می‌شوند.
وی افزایش چراغ‌های راهنمایی را از دیگر برنامه‌های برشمرد و یادآور شد: مطالعات زمان این چراغ‌ها بر اساس حجم آمار برای روان شدن ترافیک رشت با دانشگاه گیلان انجام می‌شود و در این راستا قرارداد بسته شده است.
معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به اینکه در سال جاری مطالعه دو برنامه کلان انجام شده است، تصریح کرد: مطالعات فیبرنوری برای جانمایی دوربین‌ها در راستای تنظیم و انضباط شهر رشت صورت گرفته و همچنین مطالعات اجرایی قطار شهری در حال انجام است.
وی درباره وضعیت مطالعات قطار شهری رشت بیان داشت: طرح جامع ترافیکی شهر رشت در وزارت کشور مطرح بوده که در این طرح توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه قطار شهری لحاظ شده است.
نصیری اضافه کرد: پروژه قطار شهری در سفر سوم هیئت دولت کد دار شده و اکنون فاز نخست مطالعاتی آن در حال انجام است.
وی قطار شهری رشت را یک پروژه به‌هم پیوسته دانست و اذعان داشت: بخشی از این پروژه به تهران و بخشی دیگر به رشت وابسته است.
این مسئول پروژه قطار شهری رشت را جزو طرح‌های مهم و مصوب شهرداری این شهر عنوان کرد و افزود: این پروژه به طور یقین در دو خط اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول