اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان:

ترافیک شناورهای بخش دلوار خطر آفرین است

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: ترافیک سنگین شناورها در بنادر بخش دلوار از کانون‌های خطر آفرین در شهرستان است.

ترافیک شناورهای بخش دلوار خطر آفرین است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، عبدالرسول زارع در نشست ستاد حوادث شهرستان تنگستان بر ضرورت آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه و بروز بلایای طبیعی تاکید و اظهار داشت: در شهرستان تنگستان سوابق حوادث طبیعی ناشی از سیل و زلزله وجود دارد که ضروری است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی افزود: علاوه بر حوادث طبیعی، حوادث غیر مترقبه دیگری نظیر آتش‌سوزی سال گذشته در بندر عامری که منجر به خسارات شدید به بیش از 20 شناور شد در شهرستان وجود دارد.
زارع هشدار داد: ترافیک سنگین شناورها صیادی و تجاری در بنادر بخش دلوار از کانون‌های خطر آفرین در شهرستان بوده که باید با مدیریت صحیح و همکاری صاحبان شناورها و ملوانان، سطح ایمنی بنادر را برای حفظ جان و مال آن‌ها ارتقا داد.
وی خاطرنشان کرد: تعمیرات شناورها بدون هماهنگی با مسئولان بندر و در اوقات غیر اداری خطرات ناشی از بروز حوادث و عدم کنترل آن را افزایش می‌دهد که پس از این هرگونه تعمیراتی بدون هماهنگی با مسئولان امر، تخلف محسوب می‌شود.
فرماندار تنگستان همچنین عنوان کرد: تجهیز سیستم اطفا حریق و احداث پایگاه امداد و نجات دریایی در بنادر بخش دلوار و راه‌اندازی اتاق بحران در اهرم و احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مسیر اهرم ـ فراشبند از نیازهای اساسی شهرستان بوده که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است.
وی یادآور شد: احداث و افتتاح پایگاه امداد و نجات کوهستان و احداث اردوگاه اسکان اضطراری از پروژه‌های مهم در ارتقا سطح ایمنی و کاهش آسیب‌های حوادث غیر مترقبه در شهرستان بوده که با تلاش و پیگیری‌های ریاست هلال احمر شهرستان اجرا شده است.
زارع بر تجهیز دستگاه‌های اجرایی به امکانات ضروری امداد و نجات تاکید کرد و خواستار شد: به منظور واکنش سریع در برابر حوادث غیر مترقبه و کاهش زمان اجرای عملیات امدادی، دستگاه‌های اجرایی شهرستان، لیستی از امکانات و تجهیزات امدادی خود را برای تدوین بانک اطلاعاتی تجهیزات امدادی شهرستان به فرمانداری تنگستان اعلام کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تنگستان نیز گفت: به منظور تسریع در عملیات امدادی و کاهش آثار حوادث غیر مترقبه، تیم واکنش سریع با همکاری ستاد حوادث و ادارات شهرستان تشکیل می‌شود.
سید اسماعیل جعفری با بیان اینکه 1500 نفر از اعضا جمعیت هلال احمر آموزش‌های لازم در خصوص فعالیت‌های امدادی در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه را دیده‌اند افزود: تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان تنگستان پس آموزش‌های لازم توانسته در مسابقات امدادی استان مقام اول را کسب نماید.
نماینده جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان نیز به کج شدن تاج تخیلات شهر اهرم در روزها اخیر اشاره کرد و افزود: برخی از نخیلات شهر اهرم در حادثه‌ای بی سابقه کج شده که علت اصلی آن در حال بررسی است و احتمال دارد طوفان و یا خشکسالی از علل آن باشد.
اردشیر علایی همچنین اعلام کرد: تا کنون بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات خشکسالی به 461 کشاورز پرداخت شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول