اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 آبان ماه؛

کنگره غدیر در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین از برگزاری کنگره استانی غدیر در آبان ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد.

کنگره غدیر در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید فتاح مرتضوی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های عید غدیر که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما دلایل متقن و عدیده‌ای داریم که اسلام حقیقی مساوی با تشیع است و آنچه که از همان روزهای اول قید تشیع پدید آمده، انحرافی در متن اسلام بوده است.
وی ادامه داد: آنچه امروز رخ می‌دهد و این مسائل، معلول همان انحرافات است، اگر بحث ولایت از روز اول در بین مسلمین جدی تلقی می‌شد، امروزه در 54 کشور اسلامی تشدد وجود نداشت.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اضافه کرد: تلاش‌هایی که امروز می‌شود نوعی بازگشت به متن قرآن و اسلام است یعنی کار اضافی نیست، اگر تشیع افتخارش به انتظار است و عاشورا و عقاید خاص را دارد همه معلول غدیر است.
وی افزود: پرداختن به غدیر یعنی پرداختن به لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله، اگر امروز بحث ولایت فقیه، همچون خورشید در آسمان سیاست جهانی می‌درخشد، اگر امروز عمده‌ترین مشکل جهان استکبار کشور ایران است این به برکت ولایت فقیه است و ولایت فقیه ادامه بحث غدیر است.
مرتضوی یادآور شد: با اینکه از بحث غدیر حدود یک‌هزار و 400  سال می‌گذرد ولی هنوز ابهامات و سؤالاتی وجود دارد؛ فردی از امام صادق (ع) پرسید عید بزرگ ما کدام است و ایشان فرمودند، عید غدیر است چراکه احیای غدیر، احیای اسلام است.
وی تصریح کرد: در بحث غدیر افراد عدیده‌ای چون علامه امینی کارهایی انجام داده‌اند ولی هنوز سؤالات بسیاری وجود دارد و کار بسیاری باید شود و حتی فرزندان ما آنقدر که باید از غدیر اطلاع ندارند و در حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما خلأ وجود دارد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در 21 آبان ماه سال جاری کنگره استانی غدیر در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار می‌شود که مقالات خوبی نیز به دست ما رسیده و مقرر است که این کنگره دو سخنران کلیدی نیز داشته باشد که این دو سخنران از تهران در این کنگره حضور می‌یابند.
وی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا (س) علاقه داشتند بحث غدیر آفتابی شود و در واقع آفتابی شدن غدیر کمک به حضرت زهرا (س) است که ان‌شاءالله در برگزاری این کنگره مشارکت صورت گیرد.
در ادامه نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: سازمان اوقاف ظرف سه تا چهار سال گذشته در دهه ولایت و امامت برنامه‌های ویژه‌ای داشته که یکی از برنامه‌ها برگزاری دعای عرفه در تمامی امامزاده‌هاست.
حسن تقی پور افزود: برگزاری جشن عید قربان همراه با نماز جماعات در امامزاده‌ها، غبارروبی و عطرافشانی امامزاده‌ها، جشن غدیر در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم عقد در امامزاده حسین (ع)، مراسم خطبه‌خوانی غدیر، گلبانگ «یاعلی» از امامزاده‌ها و غیره از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام دهه ولایت و امامت است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول