اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

طرح هادی روستایی پیشرفت خوبی در آذربایجان غربی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح هادی روستایی در مناطق مختلف آذربایجان غربی در اثر مشارکت مردم و مسئولان از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

طرح هادی روستایی پیشرفت خوبی در آذربایجان غربی دارد
ایوب عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: آذربایجان غربی سال‌های اخیر در حوزه تهیه نقشه و اجرایی کردن طرح هادی از نظر کمی و کیفی تا حدود زیادی رشد کرد و در جایگاه یکی از سه استان برتر کشور قرار گرفته است که باید برای حفظ این موقعیت برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد.
وی اجرای این طرح را یک گام موثر در توسعه و عمران مناطق روستایی قلمداد کرد و افزود: در قالب این طرح به احداث سنگ‌فرش پیاده‌رو، آسفالت‌ریزی معابر، ایجاد فضای سبز، راه‌اندازی فضای بازی کودکان، محوطه‌سازی اطراف مساجد، ایجاد ایستگاه اتوبوس و مواردی دیگر اقدام می‌شود به طوری‌که روستاها فراخور نیازهای خود از این خدمات بهره‌مند می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: هدف این نهاد از اجرای طرح هادی روستایی، نظارت بر توسعه اصولی روستاها همچنین ملزم کردن مردم به رعایت حریم ویژه در احداث مسکن و رعایت مسائل ایمنی است، که اقدامات فوق با مشارکت تنگاتنگ مردم، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام می‌شود.
عزیزی به اجرای طرح هادی در روستاهای اشنویه نیز اشاره کرد و گفت: در یکی از روستاهای این شهرستان به نام دوربه طرح هادی روستایی برای آبادانی آن با اعتباری بیش از 2 میلیارد ریال اجرا شد که 75 خانوار هم از مزایای اجرای این طرح بهره‌مند شدند.
این مسئول اضافه کرد: در این روستا حدود یک هزار و 200 مترمکعب مخلوط ‌‌ریزی و زیرسازی، 800 مترمربع سنگ‌فرش پیاده‌رو، 690 مترطول جوی بتنی، 8 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی معابر و 600 مترمربع فضای بازی کودکان برای بهسازی محیط زندگی ساکنان روستای مذکور اجرا شده است.
وی یکی از برنامه‌های این دستگاه را صدور اسناد مالکیت به اماکن مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: تاکنون در بیش از 990 روستا تعداد قابل توجهی اسناد مالکیت به متقاضیان صادر شده است که این موضوع با هدف اعطای وجهه رسمی به املاک روستای با همکاری مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به افراد واجد صلاحیت صادر و تحویل داده می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول